Indian Motorcycle Forum banner

Zijmontage kentekenplaathouder...

49K views 69 replies 29 participants last post by  Chasemorris86  
#1 ·
Ik heb een paar motoren (slechts één Scout) gezien met kentekenplaten die aan de zijkant van de motor zijn gemonteerd. Ik vind het er zo gaaf uitzien. Heeft iemand zijn kentekenplaat van het spatbord naar een zijmontage verplaatst? Ik heb een paar zijmontagebeugels op eBay bekeken, maar ze lijken allemaal voor Harleys te zijn. Ik vermoed dat ze ook op onze Scouts zouden werken, maar ik ben huiverig om iets te bestellen en het dan niet te kunnen installeren.

Als je een zijmontageplaat hebt geïnstalleerd, beschrijf dan de installatie. Gemakkelijk? Moeilijk? Was het gemakkelijk om de bedrading voor het kentekenplaatlicht te verplaatsen? Welk merk is het? Modelnummer? Foto's?

Bedankt!

Save
#3 ·
Ik zag een aftermarket
zijmontagebeugel, maar ik kan me niet herinneren of deze voor de Chief- of Scout-fietsen was. Het stond op een van de ondersteunende leverancierswebsites. Als u van plan bent een verticale beugel te monteren, moet u zeker de wetten van uw staat controleren. Sommigen keuren dat type kentekenmontage af en u kunt mogelijk een boete krijgen als u dat doet.​

Save
#4 ·
@INTEGlvr heeft er een, bekijk zijn vele, vele, vele, vele foto's ervan, onbereden... :)

De mijne krijgt er de komende dagen een. Degene die ik bij Dime City kocht, werkte niet (arm net een halve inch te kort om de achterste katrol vrij te maken en een beetje fragiel), dus heb ik er een gemaakt. De knipperlichten worden verplaatst naar het spatbord, zelfgemaakte beugels en X-Arc-lampen. De dealer installeert de plaat omdat ze toch de wielen eraf halen en nieuwe banden monteren. Ik denk dat het zo simpel is als de achteras verwijderen, erin schuiven, vervangen. Ik zal meer details plaatsen, tenzij Tim van Freedom dit leest en kan reageren.

#5 · (Edited)
Ik denk dat dit degene is die ik besteld heb:
TC Bros. Choppers Polished Stainless Steel Model A Taillight License Plate Bracket Kit w Red Lens - 11263 - Dennis Kirk Inc
Ik heb het besteld met het remlicht, dat ik van plan was te gebruiken als ik de spatbord zou vervangen of het standaard remlicht zou verwijderen (om het spatbord glad te maken), wat ik nog niet heb gedaan. Dus ik heb alleen het kentekenplaatgedeelte gebruikt en heb het remlicht beschikbaar voor toekomstig gebruik op deze of een andere motor.

De installatie is vrij eenvoudig; Krik de motorfiets voldoende op om de achterband net van de grond te krijgen, verwijder de achteras, boor een gat in de kentekenplaathouder met dezelfde grootte als de as (het was iets te klein), plaats de as terug met de kentekenplaathouder erop, draai vast met de kentekenplaathouder in de hoek die je wilt.

Wat betreft de verlichting, mijn kenteken is momenteel niet verlicht, maar ik heb een klein LED-lampje dat ik wil aansluiten op de standaard kentekenplaatlichtdraden en onder het achterspatbord wil monteren, gericht op de plaat op de nieuwe houder. Op die manier hoef ik geen draden naar een nieuwe locatie te trekken. Ik denk dat het zal werken, maar ik ben nog niet zo ver. Ik heb geen haast, want TN heeft geen voertuiginspecties en is vrij relaxed wat betreft die dingen. Bovendien is het zomer, wat langere dagen en minder nachtrijden betekent. Als de herfst aanbreekt en het eerder donker wordt, zal ik ervoor zorgen dat het gedaan is.

Image

Image

• Like
Reactions: Treehouse
Save
#6 ·
Ik denk dat dit degene is die ik besteld heb:
TC Bros. Choppers Gepolijst roestvrijstalen Model A achterlicht kentekenplaathouder kit met rode lens - 11263 - Dennis Kirk Inc
Ik heb besteld met het remlicht, maar was alleen van plan het te gebruiken als ik de spatbord zou veranderen of het standaard remlicht zou verwijderen (de spatbord gladmaken), wat ik nog niet heb gedaan. Dus ik heb alleen het kentekenplaatgedeelte gebruikt en heb het remlicht beschikbaar voor toekomstig gebruik op deze of een andere motor.

De installatie is vrij eenvoudig; Krik de motorfiets op tot net van de grond, verwijder de achteras, boor een gat in de kentekenplaathouder met dezelfde afmetingen als de as (het was iets te klein), plaats de as terug met de kentekenplaathouder erop, draai vast met de kentekenplaathouder in de gewenste hoek.

Wat betreft de verlichting, mijn kentekenplaat is momenteel niet verlicht, maar ik heb een klein LED-lampje dat ik wil aansluiten op de standaard kentekenplaatverlichtingsdraden en onder het achterspatbord wil monteren, gericht op de plaat op de nieuwe houder. Op die manier hoef ik geen draden naar een nieuwe locatie te trekken. Ik denk dat het zal werken, maar ik ben nog niet zover. Ik heb geen haast, want TN heeft geen voertuiginspecties en is vrij relaxed wat betreft die dingen. Bovendien is het zomer, wat langere dagen en minder nachtrijden betekent. Als de herfst aanbreekt en het eerder donker wordt, zal ik ervoor zorgen dat het gedaan is.

View attachment 14539

View attachment 14540
Ziet er geweldig uit. Tevreden met de motogdgets vooraan?

#9 ·
... achteras verwijderen, gat in de kentekenplaathouder uitboren tot dezelfde grootte als de as (het was iets te klein) ...

Een paar vragen:
Hoe gemakkelijk is het om de achteras te verwijderen?
Welke gatgrootte is nodig op de beugel?
Heb je erover nagedacht om de beugel op de schokdemperbout te monteren?

Save
#11 ·
"... verwijder de achteras, boor een gat in de kentekenplaathouder met dezelfde afmeting als de as (het was iets te klein) ..."
Enkele vragen:
Hoe gemakkelijk is het om de achteras te verwijderen?
Welke maat gat is er nodig op de beugel?
Heeft u erover nagedacht om de beugel op de schokbout te monteren?
De achteras is slechts een lange bout met een E-clip om te voorkomen dat de moer loskomt. Gebruik een tang om de E-clip eraf te trekken. Gebruik indien nodig een kleine platte schroevendraaier om hem omhoog te wrikken. Verwijder vervolgens de moer van de as zoals u dat met elke moer/bout zou doen. Trek/duw de as eruit. Het kan zijn dat u er voorzichtig op moet slaan vanaf de moerkant om hem ver genoeg naar buiten te krijgen om hem vast te pakken (gebruik hout of een centerpons in het midden van de bout zodat u uw schroefdraad niet beschadigt). Door het gewicht van de as te halen door het achterwiel iets op te tillen, komt hij er gemakkelijker uit (en gaat hij er gemakkelijker weer in). Let op de locatie en oriëntatie van alles wat er op dit punt uitkomt! Er zijn afstandhouders die precies op dezelfde plek terug moeten. Het is niet moeilijk zolang u oplet waar de dingen zaten en ze op dezelfde manier terugplaatst. Maak foto's als u bang bent dat u het vergeet.

Ik weet niet uit mijn hoofd wat de diameter van de as is. Een iets te groot gat in de beugel is ook geen probleem.

Ik heb alle opties voor het monteren van de beugel bekeken en besloot dat de as de beste optie was (voor mij).

Ik hoop dat dit helpt.

Save
#18 ·
Ik weet zeker, zoals velen van jullie hebben gezegd, dat het verwijderen van de as een simpele, simpele klus is. Maar ik heb moeite om de sleutel in het contact te steken, dus het verwijderen van de as is net zoiets als het splitsen van het atoom. Een doe-het-zelf-video zou zeker leuk zijn (hint, hint, knipoog, knipoog). :)

Save
#19 ·
Ik weet zeker, zoals velen van jullie hebben gezegd, dat het verwijderen van de as een simpele, simpele klus is. Maar ik heb moeite om de sleutel in het contact te steken, dus het verwijderen van de as is net zoiets als het splitsen van het atoom. Een doe-het-zelf video zou zeker leuk zijn (hint, hint, knipoog, knipoog). :
Het is letterlijk gewoon een moer eraf halen en een grote bout eruit, met een wielnaaf en wat ringen (afstandhouders) ertussen. Als je je daar niet prettig bij voelt, raad ik je aan om iemand anders te betalen om het te doen.

Save
#22 ·
Voorste knipperlichten achter... op de spatbord... ziet er zo goooed uit... op de spatbord. Standaard tassen passen... net. Dit is waar ze zich bevinden op de prototype fiets in de video. Wachten op haar nieuwe hondenpenning in de post voordat ik de plaat naar de zijkant verplaats. Kan nauwelijks wachten om jullie te laten zien wat ik daarvoor van plan ben.

#23 ·
Front blinkers on the back.... on the finder... looks so gooood ... on the finder. Stock bags will clear.. just. Dit is waar ze zich bevinden op de prototypefiets in de video. Waitin' op haar nieuwe hondenpenning in de post voordat ik de plaat naar de zijkant verplaats. Ik kan nauwelijks wachten om jullie te laten zien wat ik daarvoor van plan ben. View attachment 14581
Ziet er goed uit. Ik was van plan de mijne hoger te monteren, ik was altijd een beetje bezorgd over hoe laag ze zijn, maar deze zijn perfect! Misschien kopieer ik je.

#24 ·
Ik vind die Diddlydog erg leuk. Geweldige hoogte en nette klus.

Ik neig zelf naar de knipperlichten op het stuur. De look van de aan de zijkant gemonteerde plaat is geweldig, maar ik heb me vastgelegd op de vololights (en heb een lange nacht besteed aan het perfect krijgen van de bedrading onder de spatbord).

Ik weet zeker dat ik over een jaar natuurlijk overstap op de zijmontage.

#29 ·
Ik heb deze plaatbeugel pas de andere avond gemaakt, hier ongeschilderd, maar ik zal foto's plaatsen van hoe hij geschilderd en geïnstalleerd is. Ik denk dat ik niet wilde betalen voor iets dat ik gemakkelijk zelf kan maken. Bovendien heb ik hem gemaakt van wat schroot van 1/4 inch staal en ik vind de industriële uitstraling erg mooi. Mijn scout-mods staan nog in de kinderschoenen.

Attachments

#30 ·
Ik heb deze nummerplaathouder pas de andere avond gemaakt, hier ongeschilderd, maar ik zal foto's plaatsen van hoe hij geschilderd en geïnstalleerd is. Ik denk dat ik niet wilde betalen voor iets dat ik gemakkelijk zelf kan maken.
Bovendien heb ik hem gemaakt van wat schroot van 1/4 inch staal en ik vind het er erg industrieel uitzien. Mijn scout-mods staan nog in de kinderschoenen.
Goed gedaan! Ik wou dat ik die vaardigheid en de materialen had.

Save
#32 ·
Dit was mijn zijdelings gemonteerde nummerplaat, had hem lasergesneden en gevouwen, heb wat reserve als iemand geïnteresseerd is.

View attachment 16649 View attachment 16650
Ik vind het leuk. Montage aan de schokdemper was ook iets dat ik overwoog. Een beetje bezorgd dat de politie me vertelt dat het niet dicht genoeg bij de achterkant zit... Nadat ze me vertellen dat mijn plaat zijwaarts staat :p

#35 ·
Daar is het. Ik ben er dol op. Uiteindelijk verplaats ik het remlicht naar de beugel, maar tot de motorfiets voor de winter wordt opgeslagen... Meh. Ik zou het ook niet aanraden om het alleen op de as te monteren. Zelfs met de hulp van mijn vriend was het een hele uitdaging om alles weer uit te lijnen.

Attachments

#46 ·
Daar is het. Ik ben er dol op. Uiteindelijk verplaats ik het remlicht naar de beugel, maar tot de motorfiets voor de winter wordt opgeslagen... Meh. Ik zou het ook niet aanraden om het alleen op de as te monteren. Zelfs met de hulp van mijn vriend was het een hele uitdaging om alles weer uit te lijnen
Capn, wie maakt je swingarm (zijtas) die je hebt laten zien? Het ziet er geweldig uit!!

Save
#43 ·
Heeft iemand succes gehad met het krijgen van licht op de zijmontageplaat?
Ik heb een LED-lamp besteld Puig kentekenplaatverlichting - RevZilla
Zodra mijn beugel is geïnstalleerd, ga ik dingen proberen. Gewoon benieuwd of anderen het hebben geprobeerd.
Ik rijd momenteel zonder licht, maar ik rijd niet zo veel 's nachts. Plaats foto's en een recensie zodra je je lamp hebt geïnstalleerd. Ik dacht erover om de standaardverlichting op de een of andere manier aan te passen om te werken, maar als je systeem werkt, is dat de richting die ik waarschijnlijk op zal gaan.

Save
#44 ·
Ik dacht aan een klein batterijpakket aan de achterkant van de beugel. Makkelijker dan proberen om lijnen langs de swingarm te laten lopen. LED's verbruiken niet veel stroom en het zou alleen 's nachts nodig zijn.

Save
#45 ·
Ik las ergens op dit forum over het gebruik van een pin light gemonteerd onder de zoeker die op het oppervlak van de plaat wijst.
... klinkt cool... weet niet hoe goed dat zou werken, maar zo ga ik het ook proberen.

Save
#48 ·
Ik heb vandaag mijn zijmontage kentekenplaat geïnstalleerd. Ik kon stroom van de originele lamp naar de nieuwe locatie leiden. Het lijkt erop dat het achterlicht zelf de belangrijkste CAM/BUS-component voor de achterkant is. Als je voor licht hebt afgetakt waar het uit het achterlicht komt, is alles in orde.

Als iemand op zoek is naar een klein LED-lampje, kan het standaard kentekenplaatlampje worden losgeschroefd en is het eigenlijk best mooi.

Image

Had ik dit geweten voordat ik voor mijn aftermarket exemplaar van $30 boorde, dan had ik de OEM gebruikt. [banghead]

Image

Om stroom naar de linkerkant te leiden, gebruikte ik wat 18 gauge draad en volgde ik de OEM-kabelboom. Zoals je kunt zien, is er genoeg ruimte om beide netjes te laten lopen. Na deze mockup-foto heb ik het beschermd tegen de elementen.
Image

Er is voldoende ruimte om deze lijn veilig in het batterijcompartiment en aan de linkerkant naar de beugel te brengen.

Op dit moment heb ik de draden met tie-wraps aan de swingarm vastgemaakt op dezelfde plek waar sommigen een gereedschapstas hebben gemonteerd. Ik zal waarschijnlijk nu een gereedschapstas kopen om de draden te verbergen.

Ik zal proberen later wat betere foto's te plaatsen, maar hier is de voltooide foto
Image

Ik wil dit driehoekige gedeelte van de swingarm uitboren en de kabel erdoorheen trekken om het er netter uit te laten zien. Denkt iemand dat dit gevaarlijk is?
Image

Attachments

Save
#59 ·
Ik heb vandaag mijn zijmontage kentekenplaat geïnstalleerd. Ik kon stroom van de originele lamp naar de nieuwe locatie leiden. Het lijkt erop dat het achterlicht zelf de belangrijkste CAM/BUS-component voor de achterkant is. Als je voor licht hebt gesplitst waar het uit het achterlicht komt, is alles in orde.

Als iemand op zoek is naar een klein LED-lampje, kan het standaard kentekenplaatlampje worden losgeschroefd en is het eigenlijk best mooi.

View attachment 17416
Had ik dit geweten voordat ik ging boren voor mijn aftermarket exemplaar van $30, dan had ik de OEM gebruikt. [banghead]

View attachment 17417

Om stroom naar de linkerkant te leiden, heb ik wat 18 gauge draad gebruikt en de OEM-kabelboom gevolgd. Zoals je kunt zien, is er genoeg ruimte om beide netjes te laten lopen. Na deze mockup foto heb ik het beschermd tegen de elementen.
View attachment 17418

Er is voldoende ruimte om deze lijn veilig in het batterijcompartiment en aan de linkerkant naar de beugel te brengen.

Op dit moment heb ik de draden met tie-wraps aan de swingarm vastgemaakt op dezelfde plek waar sommigen een gereedschapstas hebben gemonteerd. Ik zal waarschijnlijk nu een gereedschapstas kopen om de draden te verbergen.

Ik zal proberen later wat betere foto's te plaatsen, maar hier is de voltooide foto
View attachment 17420

Ik wil dit driehoekige gedeelte van de swingarm uitboren en de kabel erdoorheen trekken om het er netter uit te laten zien. Denkt iemand dat dit gevaarlijk is? View attachment 17419
Waar heb je de 18 gauge draad aangesloten? Rechtstreeks op de batterij?
En waar heb je je splitsing gemaakt?
Uiteraard ben ik dezelfde mod aan het doen en zou ik je input zeer op prijs stellen.

#49 ·
@Fuzzy -- Ik kan je vraag niet direct beantwoorden, maar ik dacht dat deze bevestigingsmiddelen misschien kunnen helpen met je project. Sinds mijn stuurwissel is mijn koppelingskabel te lang en ik zal die tie-wraps op een pin moeten afknippen om hem eraf te halen. Welnu, deze zullen mogelijk ook helpen met je draadloop-situatie.

"162mm Lengte Zwart Nylon Auto Dome Push Mount Draad Kabelbinders 20 stuks"
Amazon.com 162mm Lengte Zwart Nylon Auto Dome Push Mount Draad Kabelbinders 20 stuks Automotive

#53 ·
Ik heb mijn beugel op mijn schokdemper geïnstalleerd. Ik zag een paar mensen zeggen dat het niet zou werken. Was het een slecht idee of zou het niet werken? Moet ik de mijne eraf halen en in plaats daarvan op de asbout zetten?
De schokdemperbevestiging is een draaipunt en beweegt..... de asbout draait of beweegt niet tijdens het gebruik.
Blijf bij de asboutbevestiging, daar is hij ontworpen om correct te werken.

Save
You have insufficient privileges to reply here.