Indian Motorcycle Forum banner
21 - 40 of 52 Posts
@TigerGA @K9F waar en waar. Daarom creëren veel fabrikanten specifieke modellen voor de Aziatische markt. Gezien het succes dat Royal Enfield in Italië heeft, zou het mij niet verbazen als sommige van deze modellen ook op Italiaanse wegen te zien zouden zijn.

Waar anders kun je een gloednieuwe motorfiets met een cilinderinhoud van 650 cc (afgezien van de nieuwe BSA natuurlijk) kopen voor iets meer dan £ 6000 in mijn geld met een garantie van drie jaar zonder kilometerbeperking. De kleinere 410 Himalayan kost £ 4700 en de Meteor 350 een schamele £ 4100. Het heeft ook erfgoed en ziel, ongeacht waar ze worden gemaakt. Je zou ook nooit veel geld verliezen bij de wederverkoop, omdat ze in eerste instantie goedkoop zijn.

Zoals ik al in een andere thread zei... Indian wil al deze nieuwe en geweldige motoren produceren, maar kan de deuren niet openhouden. Polaris moet ingrijpen, wat is een andere optie?
Niets te maken met Polaris, maar meer met de individuele dealer. In de VS faalt 80% van de nieuwe bedrijven in de eerste 5 jaar.

Indian is een zeer klein bedrijf en produceert slechts een klein aantal motoren in vergelijking met anderen, vandaar het kleine dealernetwerk.

Zelfstandige Indian-dealers die alleen afhankelijk zijn van Indian-verkopen, zullen falen.

Om een succesvolle dealer te zijn, ben je ofwel een multi-brand powersports dealer of heb je een groot programma voor de verkoop van gebruikte motoren. Mijn lokale dealer heeft meer dan 200 gebruikte motoren van alle merken en modellen op voorraad. Ze verkopen erg goed. Je moet ook door de Indian-showroom lopen om er te komen. Dit betekent dat veel klanten de achterkant nooit bereiken om de gebruikte motoren te zien, maar in plaats daarvan nieuwe Indians kopen.

Ook worden veel dealers gerund met een krap budget en zijn ze zelfverzekerd, wat betekent dat ze klaar zijn bij een ramp.

Discussion starter · #27 ·
Net gebeld met iemand van Smoky Mountain. Het klinkt alsof ze het proces van sluiting beginnen, maar op dit moment zijn ze nog open. Ik weet niet of de serviceafdeling nog open is, maar de verkoopafdeling wel.
De servicemanager was er gisteren nog, maar de werkplaats was gesloten. Jammer dat we op de motor waren, want hij gaf korting op de PP108 olieverversingskit voor een goede prijs en we konden er maar één per persoon meenemen.
Er was niemand op de kledingafdeling, zo niet, dan was ik op zoek naar een nieuwe zomerjas van mesh voor het motorrijden. Ik zou er een gekocht hebben.

De servicemanager was er gisteren nog, maar de winkel was gesloten. Jammer dat we op de fiets waren, want hij gaf korting op de PP108 olieverversingskit voor een goede prijs en we konden er maar één per persoon meenemen.
Er was niemand op de kledingafdeling, zo niet, dan was ik op zoek naar een nieuwe zomerjas van mesh. Ik zou er een gekocht hebben.
De meneer met wie ik sprak, liet het klinken alsof ze nog een paar maanden open zouden zijn. Nogmaals, ik ben niet zeker van de serviceafdeling, maar ik neem aan dat als je even langs zou komen om iets te kopen, het goed zou zijn.

Ik vermeldde dat ik uit Californië kwam en na een diepe zucht en wat ik me alleen maar kon voorstellen als een epische oogrol😄😛, zei hij dat als ik iets nodig had, ze konden helpen en spullen opsturen.

Zoals verschillende anderen al hebben gezegd, ik ga deze jongens echt missen. Ik ga elke zomer naar de Pow Wow en het wordt al 4-5 jaar in Maggie Valley gehouden. Velen van ons hebben de gelegenheid (nodig) gehad om in de loop der jaren gebruik te maken van hun diensten. Afgelopen zomer was ik aan de beurt. De jongens van de Serviceafdeling waren geweldig en deden hun uiterste best om mijn verlichtingsprobleem op te lossen.

Ik ben het eens met veel van wat hier is gezegd over de problemen van kleine dealers, kleinere fabrikanten, enz. En God weet dat dat gebied verwoest is door Helene.

Toch zullen die jongens gemist worden.

Ik denk dat we meer sluitingen van dealers zullen zien. De automarkt, vooral vrachtwagens, gaat niet goed, bekijk maar eens de terreinen in het hele land met enorme voorraden. Er is een enorme voorraad van 2024-voertuigen op de terreinen van dealers, zonder ruimte voor de 2025's. Dealers weigeren de levering van nieuwe 25's vanwege overvolle terreinen met de voorraad van vorig jaar.

Het is klote voor mensen die hun baan verliezen bij deze sluitingen, maar als mensen geen auto's en vrachtwagens kopen, zullen ze zeker geen groot geld uitgeven voor een nieuwe motor. Indian en Harley hebben de gemiddelde arbeiders met blauwe kraag uit de markt geprijsd.

Zoals verschillende anderen al hebben gezegd, ik zal deze jongens echt missen. Ik bezoek de Pow Wow elke zomer en het wordt al 4-5 jaar in Maggie Valley gehouden. Velen van ons hebben de gelegenheid (noodzaak) gehad om in de loop der jaren gebruik te maken van hun diensten. Afgelopen zomer was ik aan de beurt. De jongens van de Serviceafdeling waren geweldig en deden hun uiterste best om mijn verlichtingsprobleem op te lossen.

Ik ben het eens met veel van wat hier is gezegd over de problemen van kleine dealers, kleinere fabrikanten, enz. En God weet dat dat gebied verwoest is door Helene.

Toch zullen die jongens gemist worden.
Eens! Wauw,

Zoals ik al in een andere thread zei... Indian wil al deze nieuwe en geweldige motoren produceren, maar kan de deuren niet openhouden. Polaris moet ingrijpen, wat is een andere optie?
Zolang ze motoren blijven bouwen en ontwerpen die meer op Victory lijken, zullen ze waarschijnlijk uiteindelijk dezelfde weg als Victory volgen.

Zolang ze blijven bouwen en ontwerpen van motoren die meer op Victory lijken, zullen ze waarschijnlijk uiteindelijk dezelfde weg inslaan als Victory.
Misschien, maar ik hou wel van de Indian Challenger die Polaris de afgelopen 5 jaar heeft gemaakt. Ik heb mijn tweede, een 2024 Challenger Limited, en tot nu toe is het veruit de beste motorfiets die ik ooit heb gehad.
Image

Ja, maar zonder dealerondersteuning en de plek om ze te onderhouden, lief te hebben en te verkopen. Je prachtige Challenger wordt in de loop der jaren op een eiland van irrelevantie achtergelaten.

Ik heb in 2016 een proefrit gemaakt op een Scout van die dealer, als ik me goed herinner. Ik heb een korte rit gemaakt op de Smoky Mtn. Expressway en ben bij de BRP-afrit eraf gegaan en een paar kilometer over de parkway gereden en ben omgedraaid. Ik was onder de indruk van hoe snel de Scout was.

Ja, maar zonder dealerondersteuning en de plek om ze te onderhouden, lief te hebben en te verkopen. Je prachtige Challenger wordt in de loop der jaren op een eiland van irrelevantie achtergelaten
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dat alles hangt zo'n beetje af van de mensen op de bovenste verdieping op het hoofdkantoor van PII. Zullen ze de lijn uiteindelijk gewoon stopzetten? Zullen ze het verkopen aan een buitenlandse motorfabrikant? Het is moeilijk te zeggen. Als dat gebeurt, steek ik die brug over als ik eraan toe ben. Ik heb het geluk in de staat Wisconsin te wonen. 5 van de 6 Indian Motorcycle-dealers hier in de staat zijn solide. De zesde heb ik nog nooit bezocht en ik heb er nog nooit iets over gelezen dat overdreven positief was. Maar ze zijn ook nieuw.

Mijn grootste zorg voor de lange termijn (ik ben van plan mijn Springfield te houden totdat ik er niet meer op kan rijden) is dat de elektronische ondersteuning wegvalt. Dat is een zorg bij alle moderne auto's. De VS vereist slechts 10 jaar ondersteuning voor onderdelen, geloof ik. Ik wou dat er een manier was om toegang te krijgen tot de Digital Wrench-functionaliteit zonder fysiek naar een dealer te hoeven gaan.

Ik zou graag rijverlichting willen toevoegen aan mijn RM, maar het kost te veel en ik moet Digital Wrench gebruiken om ze aan te zetten. Wat een rommel. Ja, ik kan aftermarket doen, maar dat is nog steeds duur, terwijl ik normaal gesproken niet 's nachts buiten ben, maar ik wil wel dat andere weggebruikers me gemakkelijker kunnen zien.

21 - 40 of 52 Posts
You have insufficient privileges to reply here.