Indian Motorcycle Forum banner

Oliepeilstok Gereedschap Verbetering?

2.7K views 11 replies 9 participants last post by  ducatisean93111  
#1 ·
Oké stam, ik heb een vraag.

Hoeveel van jullie ergeren zich aan de OEM plastic peilstok verwijderingsgereedschap voor je Thunderstroke? De olieverversingen op mijn Chieftain zijn een pijn, omdat ik het oliepeil meerdere keren moet controleren om het goed te doen en elke keer dat ik de olie controleer, kan ik slechts 1/4 van een draai aan de peilstok krijgen vanwege die omvangrijke handgreep.

Ik heb een vriend die een machinist is en een peilstok verwijderingsgereedschap kan maken met een 1/4" aandrijfnippel erop die aan een driver kan worden bevestigd. Dus, je kunt de peilstok verwijderen alsof je een schroef losdraait. Je kunt je olie sneller en gemakkelijker controleren.

Als hij besluit om een batch ervan te maken, denk je dat ze dan zouden verkopen?

#2 ·
Gelukkig nieuwjaar! Nee, ik denk niet dat ze om een paar redenen zullen verkopen: 1) waarom het oliepeil meerdere keren controleren? Je doet er 5-1/2 of 6 quarts in (afhankelijk van welk jaar TS 111/116 je hebt) en je bent klaar zonder zelfs maar één keer te controleren! 2) gewoon losmaken met die tool en dan je vingers gebruiken……😇🤣 3) gewoon mijn persoonlijke mening over dit te doen en het "olie controleren" op deze motoren.

Save
#3 ·
Ik heb geen problemen met het gebruik van de fabrieks-peilstokverwijderingstool of alles wat JoyRider noemde

• Like
Reactions: JoyRider
Save
#8 ·
Indians Only heeft al een vergelijkbaar product op de markt.

Die zien er identiek uit aan het Aeromach-product dat ik in 2017 kocht. Ik heb de gewone gekocht en onlangs op dit forum verkocht.

#5 ·
Ik heb vaak gedacht dat ik een tweede opener nodig had die ik in de gereedschapskist in de garage zou bewaren. Volgens de ontwerpintentie worden mijn MC-gereedschappen in de zadeltas opgeborgen en zijn ze mogelijk niet snel bereikbaar. Maar de gereedschapskist in de garage is qua ontwerp altijd bereikbaar als je in de garage werkt. Bijna altijd eindig ik met het improviseren van een opener met een werkplaatshanddoek en een lange punttang, omdat dat sneller gaat dan de echte opener uit de zadeltas halen. Wat het gereedschapsontwerp betreft, ben ik tevreden met de lepel/schep-tool of een dopsleutel. Dit is geen probleem waarvoor ik veel geld zou uitgeven/oplossen.

#6 ·
Ik heb vaak gedacht dat ik een tweede opener nodig had die ik in de gereedschapskist in de garage zou bewaren. Volgens het ontwerp zijn mijn MC-gereedschappen opgeborgen in de zadeltas en mogelijk niet snel bereikbaar. Maar de gereedschapskist in de garage is qua ontwerp altijd bereikbaar als je in de garage werkt. Bijna altijd eindig ik met het improviseren van een opener met een werkplaatshanddoek en een lange punttang, omdat het sneller gaat dan de echte opener uit de zadeltas te halen. Wat het gereedschapsontwerp betreft, ben ik oké met de lepel/schep-tool of een dopsleutel.
Dit is geen probleem waarvoor ik veel geld zou uitgeven/oplossen.
Het kost 12 dollar op eBay of Amazon - ik heb een reserve gekocht voor de garage omdat de andere ergens diep in de zadeltassen zit 😎 maar dan gebruik ik ze niet, behalve bij het verversen van de olie. Eens in de 5k mijl om hem te openen om te vullen in mijn geval 5,5 quarts terug 👍

Save
#7 · (Edited)
@JoyRider - Soortgelijke situatie hier.
psi en ik checken elke rit (bekijk het dashboard voordat ik de bocht bereik) met riemen, profiel, remvloeistof, oliepeil, maandelijks gecontroleerd om te doen alsof ik mijn due diligence doe. Pads worden aan de lijst toegevoegd als ik weet dat ik aan de beurt ben, maar meestal in de winter vervangen, zelfs als het wat vroeg is om stilstand in het rijseizoen te voorkomen. Bedankt voor de eBay-tip.

#9 ·
Ok stam, ik heb een vraag.

Hoeveel van jullie ergeren zich aan het OEM plastic peilstok verwijderingsgereedschap voor je Thunderstroke? De olieverversingen op mijn Chieftain zijn een pijn omdat ik het oliepeil meerdere keren moet controleren om het goed te doen en elke keer als ik de olie controleer, kan ik maar 1/4 van een slag op de peilstok krijgen vanwege die omvangrijke handgreep.

Ik heb een vriend die een machinist is en een peilstok verwijderingsgereedschap kan maken met een 1/4" aandrijfnippel erop die kan worden bevestigd aan een schroevendraaier. Dus, je kunt de peilstok verwijderen alsof je een schroef losdraait. Je kunt je olie sneller en gemakkelijker controleren.

Als hij besluit er een batch van te maken, denk je dat ze zouden verkopen?
Indian ging naar de huidige peilstokhandgreep omdat mensen de oude niet leuk vonden, waarvoor een gereedschap nodig was (werd met de fiets meegeleverd om te openen), dus een grote nee.

Ook 100% geen reden om het oliepeil te controleren nadat je nieuwe olie hebt ingevuld.

#10 ·
Ik kwam dit bericht gisteravond tegen en heb het idee vanochtend getest.
De vorm van de peilstok is een 12-punts afgeronde koepel.
Vanwege deze vorm past een standaard 12-punts dop op het koepelpatroon
Als de dop aan de kleine kant is, zit hij hoog op de koepel waar de koepeltanden ondiep zijn
Als de dop aan de grote kant is, zit hij laag op de koepel waar de koepeltanden diep zijn.

1 1/8 12-punts dop kan werken, maar omdat hij zo ondiep op de koepel zit
heeft hij niet veel grip in de groeven, dus je moet hem aandrukken
om "glijden" te voorkomen, wat krassen kan veroorzaken.

een 1 3/8 12-punts dop werkt geweldig

een 1 1/4 12-punts dop werkt ook, maar niet zo goed als de 1 3/8
deze grotere maat "zit" dieper op de koepel en loopt het risico vast te komen te zitten in de nabijgelegen plastic bekleding.

Dus nu ik weet dat ik al een gereedschap bezit, hoef ik niet langer jaloers te zijn op de superieure setup van @JoyRider.

Eén waarschuwing.
Peilstokken zijn geen bouten en het oliecarter staat niet onder druk,
MINIMAAL koppel is nodig om een peilstok vast te zetten we hebben alleen genoeg nodig om te voorkomen dat de peilstok losraakt door trillingen. Een dop aan het uiteinde van een 8 tot 12 inch lange sleutel hebben, is smeken om de onwetenden schade te laten aanrichten door te vast te draaien.
Ik raad aan om de peilstok met de hand te draaien tot de pakking aanraakt (dit garandeert dat we niet kruiselings zijn geschroefd)
Bevestig uw dop en beweeg de sleutelgreep van 17.00 uur naar 18.00 uur en noem het gelukkig.

U kunt handmatig testen dat de bovenstaande minimale beweging van de sleutelgreep voldoende koppel was
omdat uw vingers de koepel/peilstok niet kunnen draaien
(voor degenen die mannelijk genoeg zijn om de koepel te draaien, zouden ze toegeven dat het "al" hun handkracht kostte om het te doen, wat duidelijk maakt dat de peilstok niet vanzelf los zou zijn getrild).

Ik ben blij dat ik dit bericht heb gevolgd, ik heb een nieuw gereedschap en techniek waar ik voorheen niet van op de hoogte was.

#11 ·
Laten we een probleem bedenken en tijd besteden aan het maken van een onzinnige oplossing.
1) De verwijderingsgereedschap is door de fabrikant geleverd. Kijk in je zadeltas en haal het eruit, of plak het aan de onderkant van het deksel.
2) Denken mensen dat ze in een pitcrew van een raceteam zitten, dat ze niet eens de tijd kunnen nemen om de vulplug los te draaien tijdens een olieverversing?
3) Ja, ik realiseer me dat het winter is en dat iedereen zich verveelt en iets wil doen, maar kom op, 🙄

#12 ·
Man, dit is een interessante draad. Veel te veel nadenken....

Save
You have insufficient privileges to reply here.