Indian Motorcycle Forum banner
26K views 18 replies 12 participants last post by  RickAnderson  
#1 ·
Ik heb een nieuwe 2021 scout 60 bobber en het motorlampje ging vandaag aan toen ik stopte met rijden. Ik zie niet Chck Eng op het digitale display. Ik kon geen code ophalen. Ik heb er vier of vijf keer mee gereden voor zeer korte periodes. Vandaag was een langere rit in wat verkeer voor ongeveer 2 uur in 84 graden hitte.
Kan iemand uitleggen hoe ik de foutmelding kan krijgen? Wat kan het veroorzaakt hebben?
Ik reed niet boven 1/3 gas en typisch stop-and-go tussen 30 en 45 mijl per uur.
Er staat 70 mijl op de motor.

#2 ·
Ik weet niet wat het display is op de nieuwere Scouts, maar heb je de motorfiets tot stilstand gebracht door de zijstandaard uit te klappen terwijl de motorfiets in de versnelling stond? Indian-motoren registreren dat als een fout en misschien gaat het waarschuwingslampje aan.

#3 ·
Ik weet niet wat het display is op de nieuwere Scouts, maar heb je de motorfiets gestopt door de zijstandaard uit te klappen terwijl de motorfiets in de versnelling stond? Indian motoren registreren dat als een fout en misschien gaat het waarschuwingslampje branden.
Bedankt voor het plaatsen, ik heb de zijstandaard niet uitgeklapt om de motor af te zetten.

#4 ·
Ik heb een nieuwe 2021 scout 60 bobber en het motorlampje ging vandaag aan toen ik stopte met rijden. Ik zie geen Chck Eng op het digitale display. Ik kon geen code ophalen. Ik heb er vier of vijf keer mee gereden voor zeer korte periodes. Vandaag was een langere rit in wat verkeer voor ongeveer 2 uur in een hitte van 84 graden.
Kan iemand uitleggen hoe ik de foutmelding kan krijgen? Wat kan het veroorzaakt hebben?
Ik reed niet boven 1/3 gas en typisch stoppen en gaan tussen 30 en 45 mijl per uur.
Er staat 70 mijl op de fiets.
Ik heb een nieuwe 2021 scout 60 bobber en het motorlampje ging vandaag aan toen ik stopte met rijden. Ik zie geen Chck Eng op het digitale display. Ik kon geen code ophalen. Ik heb er vier of vijf keer mee gereden voor zeer korte periodes. Vandaag was een langere rit in wat verkeer voor ongeveer 2 uur in een hitte van 84 graden.
Ik reed niet boven 1/3 gas en typisch stoppen en gaan tussen 30 en 45 mijl per uur.
Ik heb een nieuwe 2021 Springfiled en tijdens mijn eerste echte rit ging er ook een check engine-regel aan. Ik bracht hem voor onderhoud en het bleek een hittesensor te zijn die de brandstofstroom beĂŻnvloedde omdat hij de juiste motortemperatuur niet detecteerde. Tot nu toe is het controlelampje van de motor niet meer teruggekomen sinds de sensor is vervangen. De fiets lijkt ook beter te lopen. Het beste is om het te laten controleren. Laat het ons weten.

#6 ·
Het probleem is nu twee dagen later verdwenen. Ze zeiden dat ik het de volgende keer moest meebrengen. Hun eerste gedachte was een zuurstofsensor. Ik woon in Denver en het is rokerig geweest door de branden. Omdat de code weg is, gaan ze proberen het op te zoeken, ik heb het vermeld. 523

#7 ·
523 is het versnellingssensorsignaal, maar tenzij het een nieuwe toevoeging is, heeft de Scout er geen. Hij heeft een neutraallichtschakelaar die in de handleiding een versnellingsindicator-schakelaar wordt genoemd.

Als je een versnellingsindicator op het dashboard hebt, heeft die daar betrekking op.

#11 ·
523 is het versnellingssensorsignaal, maar tenzij het een nieuwe toevoeging is, heeft de Scout er geen. Hij heeft een neutraallichtschakelaar die in de handleiding een versnellingsindicator-schakelaar wordt genoemd.

Als je een versnellingsindicator op het dashboard hebt, heeft dit daar betrekking op.
HĂ© @Dr.Shifty, zou dit hetzelfde zijn voor een Chieftain? Ik was vandaag op weg naar Maggie Valley en het motorlampje ging branden en er was een code van 3 cijfers. Toen ik stopte om een foto van het display te maken, ook al stond ik in neutraal, toen ik de standaard neerzette, sloeg de motor af en werd de originele code vervangen door een code voor de standaard in versnelling. Ik had gemerkt dat hij, over lange stukken, als ik in de 3e versnelling zat, de 4e versnelling aangaf. Dus, ook al was het "gerepareerd" in het kader van de terugroepactie, ik zou ze het opnieuw laten controleren als ik voor mijn 45K-service ga.

BD

Save
#8 ·
Ik heb daar ook een paar berichten over gezien. Ik was niet 100 procent zeker van de code. Als ik voor de pitstop van 500 mijl ga, zal ik vragen wat de code was en deze post bijwerken.
Ik waardeer alle follow-up en hoop hetzelfde te doen.

#9 ·
Ik heb een nieuwe 2021 scout 60 bobber, en het motorlampje ging vandaag aan toen ik stopte met rijden. Ik zie niet op het digitale display Chck Eng. Ik kon geen code ophalen. Ik heb er vier of vijf keer mee gereden voor zeer korte periodes. Vandaag was een langere rit in wat verkeer voor ongeveer 2 uur in 84 graden hitte.
Als je niets kunt vinden, probeer dan de accukabels aan te draaien, dat gebeurde met mijn RM.

#10 ·
Als een waarschuwingslampje van de motor aangaat, moet dit in de computer worden geregistreerd. Ik heb waarschuwingslampjes van de motor gehad voor losse accukabels en hoge toeren. Als ik de motor uitzet, gaat het weg. Maar de mijne is een Scout uit 2016.

#14 ·
Mijn controlelampje is de laatste twee ritten aan gebleven. 2021 Indian Scout Bobber 60 met slechts 350 mijl. Wanneer ik de schakelaar omzet, verschijnt "Ck Eng" niet. Het display loopt gewoon door de tijd, afstandsmetingen, enz. Hoe kom ik bij de CK Eng-optie? Ik heb de stappen in de handleiding zonder succes gevolgd.

#15 · (Edited)
Mijn Check Engine-lampje is de laatste twee ritten aan gebleven. 2021 Indian Scout Bobber 60 met slechts 350 mijl. Wanneer ik de schakelaar omzet, verschijnt "Ck Eng" niet. Het display doorloopt alleen de tijd, afstandsmaten, enz. Hoe kom ik bij de CK Eng-optie? Ik heb de stappen in de handleiding zonder succes gevolgd.
Lees deze post nog eens... Als je je motor 4 keer kunt starten/laten draaien/stoppen, omdat je geen CHK ENG-code kunt vinden, verwijdert dit je verkeerde of 'lichte' CHK ENG-lampje.
SUCCES!!!

#16 ·
Hetzelfde voor mij vandaag... 4 Start/Rit/Stop cycli en CHK ENG reset naar uit. Ik denk dat er een 'standaard omlaag, Bike aan, "Kantel"'-probleem in het spel kwam, wat wil zeggen dat er geen 'code' is die de CHK ENG-lamp begeleidt.

MAAR!!!
IK HEB EEN KLACHT!!!

Waarom dit alles in de eerste plaats?! Als ik op de snelweg zit en met hoge snelheid rijd, dan de Foothills verlaat en de Twisties aan de voet van de berg rijd... EN MIJN VERDOMDE CHECK ENGINE LAMP AANGAAT, respecteer ik het en ga ik aan de kant. WAT EEN PITA voor zo'n verspillende CHK ENG-lamp... ECHT!

Wat als het zondagochtend is, 06:00 uur en de jongens komen langs voor een groepsrit. Je opent je garage, sleept je scooter naar buiten, start hem en de CHK ENG-lamp gaat aan.

Rijd je?
Of blijf je thuis en controleer je het om ervoor te zorgen dat er geen schade aan de motor/transmissie is, enz??????
ZIE JE WAT IK BEDOEL!

Ofwel moeten de 4 startcycli algemeen bekend zijn (dat zou ik kunnen bereiken voordat de jongens zondag komen om het lampje te elimineren en dan met hen te kunnen rijden) of Polaris moet 'onnodige' CHK ENG-lampen elimineren!

Kan ik een AMEN krijgen!

#17 ·
Hetzelfde geldt voor mij vandaag... 4 Start/Rit/Stop cycli en CHK ENG reset naar uit. Ik denk dat er een 'standaard omlaag, Fiets aan, "Kantel"'-probleem in het spel kwam, wat wil zeggen dat er geen 'code' is die het CHK ENG-lampje vergezelt.

MAAR!!!
IK HEB EEN KLACHT!!!

Waarom dit in de eerste plaats allemaal?!?! Als ik op de snelweg met een rotgang bezig ben, dan de Foothills verlaat en de Twisties aan de Mountain Base rijd... EN MIJN FRIKKIN' CHECK ENGINE LIGHT AANGAAT, respecteer ik het en ga ik aan de kant. WAT EEN PITA voor zo'n verspillend CHK ENG-lampje... ECHT!

Wat als het zondagochtend is, 0600 uur en de jongens komen voor een groepsrit. Je opent je garage, sleept je scooter naar buiten, start hem en het CHK ENG-lampje gaat aan.

Ga je rijden?
Of blijf je thuis en controleer je het om ervoor te zorgen dat er geen schade aan de motor/transmissie is, enz??????
ZIE JE WAT IK BEDOEL!

Ofwel moeten de 4 Startcycli algemeen bekend zijn (dat zou ik kunnen bereiken voordat de jongens zondag komen om het lampje te elimineren en dan met hen te kunnen rijden) of Polaris moet 'onnodige' CHK ENG-lampjes elimineren!

Kan ik een AMEN krijgen!
AMEN!
Charlie

• Like
Reactions: ScoutBobberCraig
Save
#19 ·
Mijn 2022 Scout Bobber heeft geen zijstandaardsensor. Ik zie in de handleidingen voor de Scout dat er ooit een zijstandaardsensor was. Ik weet niet wanneer ze er mee gestopt zijn op de Scout.

De lijst met codes die het MFD kan weergeven in de handleidingen is korter dan de codes voor de OBDII. Het is dus mogelijk om een CEL te krijgen en geen code in het MFD te hebben.

Ik had een CEL zonder code in het MFD, ik las met een OBDII Scanner dat de opgeslagen code een CAN Low Bus fout was. Er is geen code voor het MFD voor deze OBDII code. Lage spanning op het elektrische systeem kan deze fout veroorzaken. Ik gebruikte de OBDII scanner om te controleren op ABS codes en had de ontsteking aan met de motor niet draaiend waardoor de batterij leegliep. Dus ik had het heel goed kunnen veroorzaken. Ik heb het gewist, maar de CEL ging weer aan nadat ik de motorfiets startte, maar na een paar keer starten en stoppen ging hij uit.

OBDII voert zelftests uit en geeft een CEL en slaat een code op wanneer een zelftest mislukt. Er zijn verschillende regels voor alle verschillende zelftests over hoe vaak ze worden gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd. Als een zelftest mislukt en een CEL en opgeslagen code veroorzaakt, gaan de zelftests door en als deze meerdere keren slaagt, schakelt deze de CEL uit, maar houdt een code opgeslagen.

Ik probeerde ook eerst OBDII codes te lezen met een 15 jaar oude OBDII scanner die ik had, met behulp van een adapter voor de Polaris diagnosepoort om deze aan te sluiten op de standaard Car OBDII poort. De oude OBDII scanner kon het CAN protocol niet herkennen en kon geen verbinding maken. Ik kreeg een nieuwe OBDII scanner, met behulp van de adapter kon deze met de ECM communiceren, codes lezen en wissen.

You have insufficient privileges to reply here.