Indian Motorcycle Forum banner

2020's met de 116 van de fabriek, klepveerbreuk....

13K views 28 replies 17 participants last post by  SlidePicker  
#1 ·
Een van onze leden heeft dit een paar weken geleden meegemaakt tijdens een rit. Ik vraag me af of er nog anderen met de fabriek 116's problemen hebben gehad met het breken van de klepveren. Hij had minder dan 6000 mijl op de motor. Ik vraag me af of dit een eenmalige gebeurtenis is...

#6 ·
Alles wat mechanisch is, kan kapot gaan, hoe betrouwbaar het product ook is. Het is altijd vervelend als het jou overkomt. Maar zoals de monteur zei, het is zeldzaam. Een vriend van mij kocht een CVO Road Glide en liet de 117 upgrade installeren. We waren aan het rijden in Virginia toen zijn klepveer brak. Uiteindelijk moest hij de motorfiets terug laten sturen naar de lokale dealer, die 100 mijl verwijderd is van de plek waar hij pech kreeg. Het ergste is dat hij moest betalen om hem terug te laten sturen, ook al waren het Harley-onderdelen, op een Harley-motorfiets, geïnstalleerd door Harley-monteurs. Ik vroeg of ze de klepveren hadden vervangen als onderdeel van de upgrade en hij zei ja.
Dat is een van de redenen waarom ik besloot om alleen de stage 1 inlaat en uitlaat op mijn 116 Chief te doen. Zelfs zonder de performance nokkenassen is het een snelle motorfiets. Ik maak me altijd zorgen over het belasten van de motor met performance upgrades.

• Like
Reactions: Springfield Central
Save
#7 ·
Een van onze leden heeft dit een paar weken geleden meegemaakt tijdens een rit, ik vraag me af of iemand anders met de fabriek 116's problemen heeft gehad met het breken van de klepveren. Hij had minder dan 6000 mijl op de motor. Ik vraag me af of dit een eenmalige gebeurtenis is...
Ik heb er 12.000 op de mijne met stage 2 kit en ik heb helemaal geen problemen gehad.

#9 ·
Ik denk niet dat dit een endemisch probleem is voor de nieuwere 116's van de fabriek. De technicus zei dat hij dit al eerder heeft gezien. Gewoon een van die dingen, denk ik voorlopig, tenzij het vaker begint te gebeuren.
Ik denk dat in de meeste gevallen met mechanische problemen, als er iets kapot gaat door een defect in de fabricage, het meteen of kort daarna zal gebeuren.
Ik doe elektrische reparaties in een vrachtwagenfabriek. U zou verrast zijn over het aantal slechte onderdelen van leveranciers. Van slechte draadkrimpingen en gespreide aansluitingen. De meeste worden opgevangen voordat ze de fabriek verlaten.
Daarvoor was ik machinist in de motorfabriek voor hetzelfde bedrijf.

#11 ·
Kan een eenmalige gebeurtenis zijn in het castingproces, hopelijk niet meer.

Save
#16 ·
Ik heb er voor het eerst van gehoord... heb een 21 en heb vrienden met 20 tot en met 22, geen problemen te melden. Denk dat de opmerkingen kloppen - het is zeldzaam, hopelijk blijft het zo. Ik hoop dat het snel wordt opgelost en dat hij weer op de weg zit en van die fiets geniet!

#19 ·
Ik weet dat dit draadje voor de oem 116 is, maar ik dacht dat ik wat info zou delen om misschien te helpen.
Ik heb de klepveren laten upgraden naar een sterkere veer, chroom-moly pushrods en V2 lifters. Ik heb ook de nokkenasketting, tandwielen en afsteller vervangen. De koppen laten doen met een milde mix en SS-kleppen. Mijn motorventieltrein klinkt meer als mijn BMW R18C en hij heeft vaste lifters (de 116 is iets luider). Ter vergelijking, hij klinkt veel drukker dan de 111/stg2 nokkenassen van mijn maat. Zijn motor is echt stil.
Gewoon mijn standpunt hier, want ik zie dat Indian veren gebruikt in hun Vtwin-motor die niet zo stijf zijn om het motorgeluid te verminderen.
Nokkenassen zullen ook bijdragen aan de mix, waardoor er meer geluid ontstaat in de kleptrein. Ik koos de Indian Stg 3 nokkenassen voor mijn 116 build. Omdat het de kleptrein ontziet.
Ten slotte, ik zou de Indian geüpgradede veren hebben gebruikt, maar mijn monteur raadde de zwaardere aan om te helpen met klepveerdrijven en te voorkomen dat de kleppen dichtslaan.
Ik ben geen racer meer en zou mijn 111 intact hebben gelaten, behalve dat ik de revisie deed bij 48.000 mijl vanwege problemen met een nokkenas die ik had geïnstalleerd, waarbij mensen coil bind en klepveren braken.
Grappig, ik had een hoop benzine kunnen kopen voor wat dit kleine avontuur kostte in tijd en geld.
De Thunderstroke is een koppelmonster en de koppen zijn het gebied waar de pk's beperkt zijn. Dat gezegd hebbende, Indianen lopen redelijk goed uit de doos.
Het kost nogal wat om 15 pk/15 tq toe te voegen. Ik zal zeggen dat mijn benzineverbruik omhoog ging en de motor meer vermogen heeft en soepel is.
Ten slotte was het goedkoper dan het kopen van een nieuwe motor, maar niet veel. LOL!

#21 ·
Een van onze leden heeft dit een paar weken geleden meegemaakt tijdens een rit, ik vraag me gewoon af of iemand anders met de fabriek 116's problemen heeft gehad met het breken van de klepveren. Hij had minder dan 6000 mijl op de motor. Ik vraag me af of dit een eenmalige gebeurtenis is...
Dus, ik heb in augustus een reis van 8000 mijl door het hele land voltooid zonder problemen. Ben zelfs in Las Vegas gestopt om olie te laten verversen bij een Indian Dealer toen ik daar was. Ik heb mijn motor na een paar dagen schoongemaakt, hem gestart en hij had een controlelampje en klonk alsof hij op één cilinder liep. Nog nooit eerder gedaan en zoals ik al zei, hij liep de hele tijd prima tijdens mijn reis. Belde de dealer de volgende dag, startte hem en hij liep prima, nog steeds controlelampje. Kortom, de achterste cilinderveer en lifter braken. De laatste dag van mijn reis reed ik 805 mijl naar huis, hij liep als een kampioen. Alleen mods, luchtinlaat, uitlaat en kat verwijderd. Totaal aantal mijlen op de motor is 12400 mijl. De dealer heeft alles uit elkaar gehaald en Indian is erbij betrokken en bekijkt het, wie weet, maar het heeft me niet in de steek gelaten.

#22 ·
Dus, ik heb in augustus een reis van 8000 mijl door het hele land voltooid zonder problemen. Ik ben zelfs in Las Vegas gestopt om olie te laten verversen bij de Indian Dealer terwijl ik daar was. Ik heb mijn motor na een paar dagen schoongemaakt, hem gestart en hij had een controlelampje van de motor en klonk alsof hij op één cilinder liep. Dat had ik nog nooit eerder gedaan en zoals ik al zei, hij reed de hele tijd prima tijdens mijn reis. De volgende dag belde ik de dealer, startte hem en hij reed prima, nog steeds een controlelampje van de motor. Kortom, de achterste cilinderveer en lifter zijn gebroken. De laatste dag van mijn reis reed ik 805 mijl naar huis, hij reed als een kampioen. Alleen mods, luchtinlaat, uitlaat en kat verwijderd. Totaal aantal mijlen op de motor is 12400 mijl. De dealer heeft alles uit elkaar gehaald en Indian is erbij betrokken om ernaar te kijken, wie weet maar het heeft me niet gestrand.
Oh trouwens 2020 RM 116 origineel

#26 · (Edited)
GEEN van de lloyds of de STG3 nokkenassen voor de TS-motor veroorzaken coilbind op de 14-18 klepveren. De 585's hebben de hoogste lift bij de kleppen en gebruiken de 14-18 veren .060" VAN coilbind. Standaard nokkenassen hebben de veren .160" van coilbind. Er waren slechts een paar 14-18 TS-motoren die veren braken met standaard nokkenassen, en het percentage breuken nam merkbaar toe met de lloyds nokkenassen, dus er kan een kwaliteitsprobleem zijn. De nieuwe hi-lift veren op standaard nokkenassen werken .260" van coilbind, zeer veilig en ruim en zeker in de richting van lange termijn betrouwbaarheid. Die veren zullen .160" van coilbind lopen met de 585's. Dus de late model TS-motoren met gebroken veren, misschien een voortzetting van een kwaliteitscontroleprobleem met de veren? Ik denk dat ik me herinner "made in Mexico" te hebben gezien op de hi-lift veer verpakking. Trouwens, na 46 jaar aan Jap skoots te hebben gewerkt, heb ik NOG NOOIT een gebroken klepveer gezien, noch ervan gehoord. De oude KZ1000 politie motoren zouden de uitlaatklepveren BLAUW laten worden door de agenten die de skoot langs de weg stationair lieten draaien.

• Like
Reactions: JBofBnB and Kriss
Save
#28 ·
Heb net mijn 2014 Vintage (111) met 59k op de teller ingeruild. Heb de Stage 2 nokkenassen de laatste 45k of zo gebruikt. Geen problemen. Nieuwe motor, RM Darkhorse, heeft 116. Ik hoop dat hij standaard goed genoeg is om me tevreden te houden. Ga er een slip-on op zetten en ermee rijden - Dan

#29 ·
Al deze onderdelen hebben een uitvalpercentage in de praktijk. Ik las in de vroege jaren 1980, toen iedereen klaagde over metalen onderdelen in motoren en transmissies die werden vervangen door plastic, dat General Motors de verwachte levensduur van de meeste onderdelen had geanalyseerd en had verlaagd tot "net goed genoeg" waar ze een cent op een auto konden besparen. Ik kan me de cijfers niet betrouwbaar herinneren, maar ze ontdekten dat klepveren een gemiddelde tijd tot uitval hadden van ongeveer 800.000 mijl. Ze zeiden: "Niemand rijdt zo lang met zijn auto's", en degradeerden naar veren met een verwachte levensduur van ongeveer 200.000 mijl.

You have insufficient privileges to reply here.