Ik weet dat dit draadje voor de oem 116 is, maar ik dacht dat ik wat info zou delen om misschien te helpen.
Ik heb de klepveren laten upgraden naar een sterkere veer, chroom-moly pushrods en V2 lifters. Ik heb ook de nokkenasketting, tandwielen en afsteller vervangen. De koppen laten doen met een milde mix en SS-kleppen. Mijn motorventieltrein klinkt meer als mijn BMW R18C en hij heeft vaste lifters (de 116 is iets luider). Ter vergelijking, hij klinkt veel drukker dan de 111/stg2 nokkenassen van mijn maat. Zijn motor is echt stil.
Gewoon mijn standpunt hier, want ik zie dat Indian veren gebruikt in hun Vtwin-motor die niet zo stijf zijn om het motorgeluid te verminderen.
Nokkenassen zullen ook bijdragen aan de mix, waardoor er meer geluid ontstaat in de kleptrein. Ik koos de Indian Stg 3 nokkenassen voor mijn 116 build. Omdat het de kleptrein ontziet.
Ten slotte, ik zou de Indian geüpgradede veren hebben gebruikt, maar mijn monteur raadde de zwaardere aan om te helpen met klepveerdrijven en te voorkomen dat de kleppen dichtslaan.
Ik ben geen racer meer en zou mijn 111 intact hebben gelaten, behalve dat ik de revisie deed bij 48.000 mijl vanwege problemen met een nokkenas die ik had geïnstalleerd, waarbij mensen coil bind en klepveren braken.
Grappig, ik had een hoop benzine kunnen kopen voor wat dit kleine avontuur kostte in tijd en geld.
De Thunderstroke is een koppelmonster en de koppen zijn het gebied waar de pk's beperkt zijn. Dat gezegd hebbende, Indianen lopen redelijk goed uit de doos.
Het kost nogal wat om 15 pk/15 tq toe te voegen. Ik zal zeggen dat mijn benzineverbruik omhoog ging en de motor meer vermogen heeft en soepel is.
Ten slotte was het goedkoper dan het kopen van een nieuwe motor, maar niet veel. LOL!