Indian Motorcycle Forum banner

Verkoopflexibiliteit van scouts

4.4K views 24 replies 17 participants last post by  Gaebril22  
#1 ·
Vraag voor de klas.
Ik heb in juni een bestelling geplaatst voor een scout bobber, mij werd 3-6 weken levertijd verteld. Cool. Heb mijn oude motor verkocht en gewacht. Ik stond op het punt om terug te gaan en te argumenteren om mijn aanbetaling terug te krijgen, toen ik een telefoontje kreeg. Mijn motor wordt op 7 oktober verzonden. De vraag is of Indian of de dealer de installatiekosten van 1200 $ of de verzendkosten van 200 $ kwijtscheldt, laat het me weten als je ervaring hebt op dit gebied.

Veel dank

#5 ·
Wat is er inbegrepen in de "set-up"? Echte vraag, want ik heb nog nooit een gloednieuwe fiets gekocht. Ik zou gokken: uit de krat halen, olie/filter toevoegen, alle moeren en bouten controleren, riemuitlijning controleren, richtingaanwijzers, lichten, claxon... een beetje zoals een staatsexamen, misschien een korte proefrit? $1.200,00?? Jezus, hoe lang zou de set-up kunnen duren?

Save
#6 ·
Weet je, de kosten zijn niet helemaal onzin. Ik ben een tijdje geleden gecertificeerd om hieraan te werken en heb precies kunnen zien wat er in deze kosten zit. Dus in feite, als ze deze fietsen uitpakken, is er echt wel wat werk aan de winkel. Ze moeten dingen opzetten, vloeistoffen toevoegen, tests uitvoeren (het geboortecertificaat heet het) en sommige andere onderdelen moeten worden afgesteld. Nu, is het 1200 dollar waard... idk. De meeste motorfietsdealers hebben het transport en de installatie samen, en ik heb nog nooit gezien dat het zoveel kostte. Mijn dealer is ongeveer 800. Kan niet spreken over hoe andere fabrikanten zijn, bijvoorbeeld, ik ben er vrij zeker van dat Kawasaki ninja's klaar zijn, behalve dat je de spiegels en 1 of 2 plastic carrosseriedelen moet monteren. Duurt 10 minuten. Dat is oplichting om daar installatiekosten voor te vragen.

Save
#8 ·
Het is nu een verkopersmarkt, dus uw onderhandelingsmogelijkheden zullen beperkt zijn. Maar ik moet vragen, als u het al eens bent over een prijs, waarom denkt u dan dat er nog ruimte is om te pingelen? $1200 voor installatie lijkt overdreven. Zelfs bij $100/uur werkplaatsarbeid is dat 12 uur.

#11 ·
De mijne was met de bobber 20 deze maart, verwacht een prijskaartje van 14600 met treeplanken. Dit is inclusief belasting, bestemmingsregistratie en dealerpreparatie. Wacht nog steeds op mijn titel sinds ik contant heb betaald. Heb ik 500,00 vermeld voor de 500 mijl check-up 🤣

#13 ·
Ik dacht dat ik 2 weken geleden een scout-eigenaar zou worden, maar het ging niet zoals ik wilde. Ik had zelfs 13.500 contant geld op zak.

Ik ging 2 weken geleden naar mijn plaatselijke dealer om naar een NIEUWE 2021 Deepwater ABS Scout te kijken. De catalogusprijs was 13.299. Ik viel bijna achterover toen hij me vertelde dat het 17.400 zou kosten. Ik zei 4000? waar verstopt die 4000 zich? Hij zei 1300 belasting, 1200 bestemming. 600 doc, 400 TTL, +500 MVA.

Dus toen keek ik naar een 2020 Deepwater ABS en de catalogusprijs was 11.999, hij zei 14.388. Ik zei dat het meeste dat ik bereid ben te gaan, 13.500 contant is. Hij zei oké, ik ga met de manager praten. Hij kwam terug en zei ja, hij zei dat de prijs de prijs is 14.388. We weten dat het over een paar dagen verkocht zal worden.

Ik zei ja, dat is een beetje veel voor een gebruikte scout zonder garantie. Beide fietsen staan er nog steeds. Dus ik denk dat ze niet binnen een paar dagen zijn verkocht.

Het grappige is dat iedereen het over schaarste heeft, maar overal waar ik ben geweest, is de inventaris behoorlijk vol. De dealer had 15-20 nieuwe scouts, 6 of 7 gebruikte, een heleboel chiefs en minstens 5 of 6 challengers. Dus als je een motorfiets nodig hebt, kun je misschien Indian Tucson bekijken. HD Tucson heeft ook veel fietsen.

#14 ·
Ik dacht dat ik 2 weken geleden een scout-eigenaar zou worden, maar het ging niet zoals ik wilde. Ik had zelfs 13.500 contant geld op zak

Ik ging 2 weken geleden naar mijn lokale dealer om naar een NIEUWE 2021 Deepwater ABS Scout te kijken. De catalogusprijs was 13.299. Ik viel bijna achterover toen hij me vertelde dat het 17.400 zou kosten. Ik zei 4000 dollar? Waar verstopt die 4000 dollar zich? Hij zei 1300 belasting, 1200 bestemming. 600 doc, 400 TTL, +500 MVA.

Toen keek ik naar een 2020 Deepwater ABS en de catalogusprijs was 11.999, hij zei 14.388. Ik zei dat het meeste dat ik bereid ben te betalen 13.500 contant is. Hij zei oké, ik ga met de manager praten. Hij kwam terug en zei ja, hij zei dat de prijs de prijs is 14.388. We weten dat het over een paar dagen verkocht zal zijn.

Ik zei ja, dat is een beetje veel voor een gebruikte scout zonder garantie. Beide motoren staan er nog. Dus ik denk dat ze niet binnen een paar dagen verkocht zijn.

Het grappige is dat iedereen het over schaarste heeft, maar overal waar ik ben geweest, is de voorraad behoorlijk vol. De dealer had 15-20 nieuwe scouts, 6 of 7 gebruikte, een heleboel chiefs en minstens 5 of 6 challengers. Dus als je op zoek bent naar een motor, bekijk dan misschien Indian Tucson. HD Tucson heeft ook veel motoren.
Dit was mijn exacte ervaring een aantal jaren geleden, twee keer. Eerst zag ik een "speciale" aanbieding voor een Honda Rebel 500, en ik ging naar binnen met contant geld en vertrok ernstig teleurgesteld toen de prijs $ 3.000 meer bleek te zijn dan geadverteerd. Hetzelfde gebeurde met JetSkis. Het was nog erger. Ik begrijp niet waarom deze dealers vasthouden aan dit verouderde en zeer misleidende advertentiemodel. Het lijkt meer kopers af te schrikken dan het aantrekt. In Florida (misschien federaal?) is er een wet die autodealers precies hetzelfde heeft verboden. De prijs die ze adverteren, moet de prijs zijn, minus alleen belastingen, kentekenplaten en registratie-/financieringskosten. En het lijkt te werken. Je hebt nog steeds te maken met een verkoper, maar de prijzen die je dacht, komen in ieder geval in de buurt van wat ze werkelijk zijn. Toen ik de scout kocht, was het de slechtste koopervaring ooit. Ik ben bijna weggelopen en ik zal nooit meer teruggaan naar die dealer. Maar terwijl ik op de motor naar huis reed, vergat ik dat allemaal en heb ik niet meer omgekeken.:)

#15 ·
Vraag voor de klas.
Ik heb in juni een bestelling geplaatst voor een scout bobber, mij werd 3-6 weken levertijd verteld. Cool. Heb mijn oude motor verkocht en gewacht. Ik stond op het punt om terug te gaan en te argumenteren om mijn aanbetaling terug te krijgen, toen ik een telefoontje kreeg. Mijn motor wordt op 7 oktober verzonden. De vraag is of Indian of de dealer de installatiekosten van 1200 $ of de verzendkosten van 200 $ kwijtscheldt, laat het me weten als je ervaring hebt op dit gebied

Veel dank
Uhhhhh, misschien moet je het ze vragen...

Save
#21 ·
Vraag voor de klas.
Ik heb in juni een Scout Bobber besteld, mij werd 3-6 weken levertijd verteld. Cool. Heb mijn oude motor verkocht en gewacht. Ik stond op het punt om terug te gaan en te eisen dat ik mijn aanbetaling terugkreeg, toen ik een telefoontje kreeg. Mijn motor wordt op 7 oktober verzonden. De vraag is of Indian of de dealer de installatiekosten van $1200 of de verzendkosten van $200 kwijtscheldt, laat het me weten als je ervaring hebt op dit gebied

Veel dank
Mijn installatiekosten waren $560, maar ik heb onderhandeld dat ze ook een paar aftermarket-dingen voor me zouden installeren, met name een verwarmde zitting en luchthoorn. Mijn totaal met accessoires was $15.500 (geen vervanging voor een in de fabriek gespoten kuip, maar auw $1100) en het was $17.500 de deur uit. Dat komt neer op ongeveer $750 voor al het andere na belasting.

#22 ·
De hel met het kopen van nieuw! Ik kocht 3 maanden geleden een gebruikte 2018 Sixty met 3000 mijl voor $7000. Nauwelijks ingereden. Mijn 2e gebruikte Scout. Mijn 1e was een 2015, en hij liep perfect tot ik hem 3 jaar later verkocht.

Ik zou een dealer nooit de voldoening geven om setupkosten te betalen, zelfs niet met het tekort aan voorraad. Er zijn tientallen gebruikte Scouts, elke stijl en kleur. We weten hoe betrouwbaar ze zijn, toch? Dus waarom nieuw kopen?

#24 ·
Vraag voor de klas.
Ik heb in juni een bestelling geplaatst voor een scout bobber, mij werd 3-6 weken levertijd verteld. Cool. Heb mijn oude motor verkocht en gewacht. Ik stond op het punt om terug te gaan en te eisen dat ik mijn aanbetaling terugkreeg, toen ik een telefoontje kreeg. Mijn motor wordt op 7 oktober verzonden. De vraag is of Indian of de dealer de installatiekosten van 1200 $ of de verzendkosten van 200 $ kwijtscheldt, laat het me weten als je ervaring hebt op dit gebied

Bedankt

Image

You have insufficient privileges to reply here.