Indian Motorcycle Forum banner

Rijden door “Reservations” in het Westen: Meningen?

15K views 68 replies 48 participants last post by  Nash  
#1 ·
Mijn vrouw en ik reizen nu al 27 jaar door het hele land op talloze motoren.
Momenteel op de RM sinds 2018, eerste Indian. We zijn meerdere keren door Indiaanse gebieden gereden en hebben meerdere keren overnacht. We hebben door de jaren heen een paar kleine aanvaringen gehad op deze terreinen, niets om wakker van te liggen, maar het heeft mijn zintuigen verscherpt als we er doorheen rijden. Over het algemeen zijn de mensen die in deze gebieden wonen vriendelijk en aardig geweest, zowel in gesprek als in gastvrijheid. Ik besef me dat, waar je ook bent, er ruwe mensen de kop op kunnen steken, een deel van het leven, neem ik aan.

Dus hoe comfortabel voelen jullie je om met een “duidelijk gebrandmerkte Indian” door deze reservaten te rijden?

We zijn er vorig jaar doorheen gereden, maar we hoefden niet te stoppen om te tanken of te eten, dus dat deel van de rit verliep zonder problemen. De huidige samenleving is helaas niet meer wat ze was. Mensen lijken een beetje meer gespannen te zijn over zowat alles.

We gaan deze dinsdag voor 15 dagen naar het Westen, dus ik ben benieuwd hoe anderen denken over het rijden met hun Indian op Indiaans grondgebied.

#3 ·
Een goede vriend van mij heeft net tijd doorgebracht met het rijden door verschillende reservaten op zijn Indian, en zijn vrouw op haar Indian. Ze zeiden dat de mensen enthousiast waren over het zien van de motoren. Ik zou me er helemaal geen zorgen over maken. Wees aardig voor ze, en ik verwacht dat je er veel meer voor terugkrijgt.

#4 ·
Omdat ik in South Dakota woon, ben ik al vaak door reservaten gereden. Ik heb vorig jaar mijn Indian gekocht en ben er nog niet mee in een reservaat geweest, dus ik weet niet wat de reactie zou zijn. Ik heb echter zowel positieve als negatieve opmerkingen over mijn motorfiets gekregen van inheemse Amerikanen hier in Sioux Falls. Het hangt gewoon van de persoon af, denk ik.

In 2006 stopte ik in Martin, SD, op het Pine Ridge Reservaat om te tanken. Pine Ridge bevat de armste counties in de Verenigde Staten. Een witte auto stopte en twee jongere inheemse Amerikaanse mannen stapten uit en liepen op me af. Ze zagen eruit als bendeleden en ik probeerde de situatie te analyseren en noodplannen te bedenken voor het geval ik snel weg moest komen. Plotseling legde een van hen zijn arm op de schouder van de ander en wees. Er was net een reservatieagent het station opgereden. Ze pauzeerden allebei en liepen langzaam terug naar hun auto. Ik besloot niet te blijven hangen en erachter te komen hoe de hele situatie zou aflopen, vooral als de agent plotseling een telefoontje kreeg en wegging. Ik trok snel mijn spullen aan, sprong op mijn motor en vertrok. Helaas duwde ik per ongeluk een klodder zonnebrandcrème in mijn oog toen ik mijn bril opzette. De pijn was verschrikkelijk, maar ik zou niet stoppen en dit corrigeren totdat ik uit het zicht was. Ik reed met één oog dicht, verblind door pijn, ongeveer anderhalve kilometer buiten de stad, totdat ik het niet langer kon verdragen. Ik stopte en stapte van de motor om mijn oog schoon te maken. Terwijl ik dat deed, reed er een auto over de snelweg en vertraagde plotseling. Zeker genoeg, toen ik keek, was het de witte auto met dezelfde twee jongens. Ik was schoon genoeg, dus sprong ik weer op de motor en ging de weg op. Zodra ik weer in beweging kwam, gingen ze er vandoor en sloegen een zijweg in. Ik heb geen idee waar het allemaal over ging. Ik denk dat ik blij ben dat ik het niet heb ontdekt.

Ik heb ook een incident gehad in 2018, waarbij ik ontdekte dat benzine extreem schaars is op het Cheyenne River Reservaat. Mijn tank raakte zo leeg dat ik ongeveer 45 mph ging rijden (de snelheid waarbij die motor de beste MPG haalde) en de motor uitzette en heuvels afrolde. Ik viel letterlijk zonder benzine toen ik een station opreed. Die dag versterkte mijn gebedsleven.

#7 ·
Ik stopte een keer om te tanken op het Crow Indian Reservation in de buurt van het Little Bighorn Battlefield National Monument in Montana. Ik reed op een Scout Bobber. Een indiaanse man liep langs en zei mooie motor. Ik zei dat ik hoopte dat hij het op geen enkele manier aanstootgevend vond, en hij zei: "Alleen blanke vrouwen genaamd Karen zijn beledigd." Hij vertelde me verder over alle motoren van zijn vrienden en hoe de meeste daarvan Indian motoren waren.

#8 ·
Ik stopte een keer voor benzine op het Crow Indian Reservation in de buurt van het Little Bighorn Battlefield National Monument in Montana. Ik reed op een Scout Bobber. Een Indiaanse man liep langs en zei: mooie motor. Ik zei dat ik hoopte dat hij het op geen enkele manier aanstootgevend vond, en hij zei: "Alleen blanke vrouwen genaamd Karen voelen zich beledigd." Hij vertelde me verder over alle motoren van zijn vrienden en hoe de meeste Indian motoren waren.
Hoe zit het met de leden van de ongeveer 71 andere genderpronouns die zeker beledigd zijn door de merknaam van uw specifieke motorfiets?

#10 ·
Ik werd vorig jaar 's nachts betrapt in de Crow Indian Res tijdens de grote Powwow. De hangplek bij het benzinestation was verontrustend voor mij, een soloreiziger. Ik bedoel, ik ben een stoere kerel, maar deze plek bekommerde zich niet om de veiligheid van mensen zoals ik. Ik vond uiteindelijk een motel, betaalde veel geld voor een waardeloze kamer en schoof de ladekast tegen de deur van de aangrenzende kamer. Ik laadde mijn peperpistool, bad en viel in slaap.

Het is een heel ander gevoel als je even pauzeert om je gps te controleren en een jonge man midden in de nacht op een paint horse op je af komt rijden, dat kan ik je wel vertellen.

#21 ·
Ik ben in de loop der jaren met voertuigen en motorfietsen (op een Indian) door verschillende reservaten aan de oost- en westkust gereden, heb gestopt om te tanken en er nooit over nagedacht. Ik ben nooit in de problemen gekomen. Ik zou me waarschijnlijk veiliger voelen als ik door een reservaat zou rijden dan door veel gebieden van L.A., Detroit, St. Louis, New Orleans, enz.
Door Detroit rijden is absoluut een interessante ervaring……

#16 ·
Ik woon in Montana. Mijn advies zou zijn om voorzichtig te zijn, ik vermijd de reservaten omdat ze buiten de gebaande paden liggen, om zo te zeggen, brandstof, voedsel en accommodatie zijn schaars. Er is ook het feit dat ze hun eigen wetshandhaving hebben, de wetshandhaving van Montana eindigt aan de grenzen van de reservaten, hier in Montana zijn de burgers in de reservaten arm en vaak armoedig. Te veel variabelen/mogelijkheden om problemen van een aantal bronnen tegen te komen.

#17 ·
Als je veel in het westen rijdt, is het moeilijk om niet op een gegeven moment door reservaatland te rijden. Het Navajo-reservaat in Az, NM, Ut is bijna 30.000 vierkante mijl groot. Toerisme is een groot deel van hun economie. Ik reed er een paar weken geleden overheen en over een Apache-reservaat in New Mexico. Geboren en getogen in het Pacific North West en de Rocky Mountains en heb mijn hele leven naast reservaatland gewoond. Sommige opgenomen steden in Ida, Mt, Wy, Or liggen midden in een reservaat. Jaren geleden had ik een broer die rancher en "Rez"-agent was in Idaho. Ik vroeg hem of hij het zou laten gaan als hij me betrapt op te hard rijden. Hij zei: "Nee, ik vind het heerlijk om jullie blanke gezichten aan te houden." Het betaamt dus om respectvol te zijn en de plaatselijke snelheidslimiet te gehoorzamen. Hij gaf me een t-shirt met de tekst "Custer got the point" lol.

#18 ·
Hetzelfde geldt voor de meeste van de bovenstaande opmerkingen. Tijdens mijn reis vorig jaar bracht ik 5-6 dagen door met reizen door reservaten in Utah, NM en Arizona. Ik ben geen overdreven sociaal persoon als ik stop om te tanken, maar tijdens mijn verblijf van 3 dagen en 2 nachten in Monument Valley kreeg ik veel complimenten over mijn Springfield, en later in de week kwam ik terecht bij de finish van een 5 km lange hardloopwedstrijd van de Native Americans bij een tankstation in de buurt van Tuba City AZ en bracht ongeveer 25 minuten door met het kletsen met een aantal van de groep om ervoor te zorgen dat de lopers gehydrateerd en geregistreerd waren. Alleen maar goede ervaringen voor mij.

#19 ·
Een paar jaar geleden reden mijn vrouw en ik door een reservaat en stopten voor een hapje bij een meer. Toen een Native American in de buurt kwam, vroeg mijn vrouw haar of ze beledigd zou zijn door mijn Chief, ze zei van niet. Het stoorde haar meer dat we 4 witte presidenten in een berg hadden gebeeldhouwd, maar geen monumenten voor hen hadden. Ik zou zeggen dat het meer afhangt van wie je tegenkomt op je reizen dan alleen maar door te reizen.

#22 ·
Er zijn een paar reservaties in mijn buurt waar iedereen best cool is. Een van mijn vrienden woont op de reservatie en de mensen zijn allemaal gek op de motor als ik op bezoek ben. Sommige meer afgelegen gebieden kunnen echter anders zijn.

Save
#26 ·
Tijdens een vakantie in 1990 bezochten we de Nambe-mensen in New Mexico. Op de een of andere manier kwamen we op 4 juli op hun familiereünie terecht. Ze behandelden ons als familie. Een van de beste ervaringen van mijn leven. Ik zou een lang verhaal kunnen vertellen over hoe gastvrij en fatsoenlijk deze mensen waren voor mij en mijn familie. Hier is een foto.

Mijn zoon was gewond geraakt en had schade aan zijn oog opgelopen. Ze lieten hem dansen in een ceremonie. Ze zegenden hem. In augustus vertrok ik naar Desert Shield. Toen ik bijna een jaar later terugkeerde, was hij volledig genezen.

#28 ·
We zijn vele malen met de motor door de verschillende reservaten in het zuidwesten gereisd. Ik heb nog nooit een incident gehad met de mensen. Ik zou aanraden om op de hoofdwegen te blijven en overdag te reizen. Wees respectvol en bereid om fooi te geven voor diensten indien van toepassing. Wat het merk motorfietsen betreft die we rijden, ik heb alleen maar bewonderaars gehad.

Save
#30 ·
We zijn vele malen met de motor door de verschillende reservaten in het zuidwesten gereisd. Ik heb nog nooit een incident gehad met de mensen. Ik zou aanraden om op de hoofdwegen te blijven en overdag te reizen. Wees respectvol en bereid om fooi te geven voor diensten indien van toepassing. Wat betreft het merk motorfietsen dat we rijden, ik heb alleen maar bewonderaars gehad.
Ik ben het ermee eens. We hebben twee reservaties net ten noorden van ons in Omaha en zijn daar al vele malen doorheen gereden. De keren dat ik ben gestopt om te tanken, zijn er indianen gestopt om naar mijn RM te kijken en de motor te bewonderen. Er is nooit een negatief woord tegen me gezegd, maar ik ben ook 1,93 m lang en ongeveer 170 kg met een grote glimlach op mijn gezicht! Dean

#33 ·
Ik denk dat we ons misschien willen concentreren op het belangrijkste deel van de oorspronkelijke vraag: "Dus hoe comfortabel voelen jullie je om door deze reservaties te rijden op een 'Blatantly Badged Indian'?"

Ik vermoed dat de meeste Indian-rijders zonder problemen door de reservaties zijn gegaan en een geweldige tijd hebben gehad. Maar als je constant over je schouder kijkt en je zorgen maakt over lastiggevallen worden, wil je dan wel in de buurt zijn? Soms heb je misschien geen keuze en moet je door een reservatie reizen. Als dit het geval is, staat er veel goed advies in deze thread. Maar als je niet door de reservatie hoeft, waarom zou je dan je tijd besteden aan het over je schouder kijken?

#38 ·
Ik denk dat we ons misschien moeten concentreren op het belangrijkste deel van de oorspronkelijke vraag: "Dus hoe comfortabel voelen jullie je om door deze reservaties te rijden op een "duidelijk gebrandmerkte Indian"?

Ik vermoed dat de meeste Indian-rijders zonder problemen door de reservaties zijn gegaan en een geweldige tijd hebben gehad. Maar als je constant over je schouder kijkt en je zorgen maakt over lastiggevallen worden, wil je dan überhaupt wel in de buurt zijn? Soms heb je misschien geen keuze en moet je door een reservatie reizen. Als dit het geval is, staat er veel goed advies in deze thread. Maar als je niet door de reservatie hoeft, waarom zou je dan je tijd besteden aan het over je schouder kijken?

#35 ·
We hebben twee reserveringen in de provincie waar ik woon. (degene die @Dean E hierboven noemde) Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar je moet bedenken dat een reservering is als elke stad die je zou kunnen bezoeken. In 98% van de plaatsen die je bezoekt, is het prima. Er zijn echter ook een paar niet zo goede plaatsen waar je niet naartoe wilt gaan.

#36 ·
Ik weet dat het dom klinkt en veel weg heeft van 'iets wat oma zou zeggen', maar het is moeilijk voor problemen om je te vinden, tenzij je ernaar op zoek bent. Het kost niets om vriendelijk en respectvol te zijn tegen iedereen die je ontmoet..... hoewel er een aantal kooigedragingen zijn die me echt op de proef stellen.

You have insufficient privileges to reply here.