Indian Motorcycle Forum banner

Vorkkeerringen

16K views 46 replies 32 participants last post by  BRB  
#1 ·
Moest de vorkkeerringen vervangen op een 2014 Chieftain met slechts 21.000 mijl. Een vriend van mij had hetzelfde probleem met minder mijlen. Lijkt me een beetje vroeg. Heeft iemand anders problemen met vorkkeerringen?

#4 ·
Het eerste wat je moet doen met lekkende vorkkeerringen is een 35 MM film of ander dun/flexibel plastic halen. Steek dat tussen de poot en de keerring en werk het eromheen. Dit kan insecten, vuil of rotzooi verwijderen die de lekkage kunnen veroorzaken. Doe dit voordat je ze vervangt en je hoeft ze misschien niet te vervangen.

#5 ·
Yep, mijn 14 Chieftain met 11.xxx mijl heeft lekkende vorkkeerringen, Indian zegt dat ze voor de keerringen betalen, maar de arbeid is voor mij, hier ben ik niet blij mee. Hoe kan dit normale slijtage zijn met zo weinig mijlen??? Ik argumenteerde dat andere merken dit soort slijtage niet hebben. Dus ik ga het zo lang mogelijk uitstellen en ze dan plaatsen, mijn dealer gaf me de keerringen omdat Indian ze heeft gekocht.

#9 · (Edited)
Leaving dried up bugs on the legs will reek hell on the seals, no matter the miles.
Het achterlaten van opgedroogde insecten op de poten zal de afdichtingen flink aantasten, ongeacht de kilometers. De Chieftain heeft insectenwerende elementen in de kuip ingebouwd, dat is niet het probleem. Ik heb de mijne ook laten vervangen bij 18.000. Ze lijken nu in orde te zijn bij 42.000.

Attachments

Save
#8 ·
Het is ongebruikelijk om keerringen van de voorvork te vervangen bij een lage kilometerstand. Ik heb motoren gehad met 60.000 mijl en nooit een probleem gehad. In feite is het in 48 jaar rijden de eerste keer dat ik keerringen van de voorvork moest vervangen. Ze hebben het onder de verlengde garantie (50,00 $) gedekt, maar ik heb een vriend die keerringen moest laten vervangen en Polaris zou het niet dekken, omdat het een slijtageonderdeel is. Het lijkt mij dat het een slechte partij is, of een keerring van inferieure kwaliteit.

#10 ·
Worden de vorkkeerringen vervangen bij de servicebeurt van 10.000 mijl? Ik heb mijn handleiding momenteel niet bij de hand. Ik heb ook gelezen dat, aangezien vorkkeerringen niet onder de garantie vallen, we dit niet bij 10.000 km zouden moeten laten doen en ze gewoon moeten laten zitten totdat ze lekken. Het maakt de servicebeurt wat goedkoper en je bent toch niets kwijt.

#11 ·
Worden de vorkkeerringen vervangen bij de service van 10.000 mijl? Ik heb mijn handleiding momenteel niet bij de hand. Ik heb ook gelezen dat, aangezien vorkkeerringen niet onder de garantie vallen, we dit niet bij 10.000 km zouden moeten laten doen en ze gewoon moeten laten zitten totdat ze lekken. Het maakt de service een beetje goedkoper en je bent toch niets kwijt.
Vorkkeerringen worden alleen vervangen als ze lekken. Niet gedaan met het vervangen van vorkolie.

#12 ·
Goedemorgen mensen,
Ik heb Chieftain #873 naar Black Gold Indian in Odessa, Texas gebracht voor verschillende garantieklussen bij 45.000 mijl. De linker vorkkeerring lekte een beetje (niet veel). Ze hebben beide vorkpoten gereviseerd, inclusief nieuwe bussen en alle keerringen, onder garantie en hebben me alleen de kosten van nieuwe vorkolie in rekening gebracht. Ik was hier blij en verrast door, want bij 45.000 mijl zou ik verwachten dat nieuwe keerringen onderdeel zijn van regulier onderhoud, laat staan het vervangen van de bussen. Ik heb het gevoel dat ik zeer goed ben behandeld bij Black Gold Indian en ik heb de motor daar niet eens gekocht.
--- Randall

#13 ·
Het gebeurt.

Sommige mensen raken te veel in de war over service. Een van de redenen waarom ik monteur ben geworden, was vanwege hoe duur het was om het te laten doen. De meeste motorrijders moesten hun eigen werk doen toen we op oude Harleys reden, omdat er onderweg regelmatige aanpassingen nodig waren. We gingen niet de hele tijd naar winkels. We hebben zelf gerepareerd en onderhouden.
Service is iets dat gewoon gedaan moet worden om je motor in goede, veilige, lopende staat te houden.

• Like
Reactions: MilwDave
Save
#36 ·
Het gebeurt.

Sommige mensen raken te veel in de war over service. Een van de redenen waarom ik monteur werd, was vanwege hoe duur het was om het te laten doen. De meeste motorrijders moesten hun eigen werk doen toen we op oude Harleys reden, omdat er regelmatig aanpassingen onderweg nodig waren. We gingen niet de hele tijd naar winkels. We repareerden en onderhielden onszelf.
Service is iets dat gewoon gedaan moet worden om je motor in goede, veilige, lopende staat te houden.
En er is altijd wel die kerel die dat onderdeel in zijn garage heeft liggen en het er na een bierrijk weekend in zet, lol

#16 ·
Worden de vorkkeerringen vervangen bij de service van 10.000 mijl? Ik heb mijn handleiding momenteel niet bij de hand. Ik heb ook gelezen dat, aangezien vorkkeerringen niet onder de garantie vallen, we dit niet bij 10.000 km zouden moeten laten doen en ze gewoon moeten laten gaan totdat ze lekken. Het maakt de service wat goedkoper en je bent toch niets kwijt.
Service van 15.000 mijl - om de vorkolie te verversen - niet per se de vorkkeerringen.

#18 ·
Ik heb de mijne laten vervangen bij ongeveer 20.000 mijl onder verlengde garantie, maar een paar maanden later wilden ze het niet onder garantie dekken voor een vriend van mij. Ze vertelden hem dat het een "slijtageonderdeel" is. Dit kwam van Polaris, niet van de dealer.

#19 ·
Vorkkeerringen zijn als motoroliekeerringen. Ze mogen niet lekken, tenzij ze defect zijn of beschadigd door externe factoren.
De meest voorkomende externe factor is vuil en insectenresten, omdat de keerringen constant over een blootliggend oppervlak glijden.
Af en toe kan er een verontreiniging onder een vorkkeerring komen, zelfs als je je motor schoon houdt.
De ruitenwissers boven de eigenlijke oliekerringen zijn bedoeld om dit te voorkomen, maar af en toe komt er toch iets langs.
Veel vorkkeerringen worden vervangen als ze niet beschadigd of versleten zijn.
De eerdere post over het gebruik van 35 mm fotofilm als reiniger is een goede tip. Er is ook een kant-en-klaar gereedschap genaamd "Seal Mate" dat in veel dealers wordt verkocht en van vergelijkbaar materiaal is. Je trekt de stofkeerring/ruitenwisser omhoog (makkelijk te doen), schuift de rand van het gereedschap tussen de vorkbuis en de oliekerring en schuift het rond de buis en weer naar buiten.

Ik heb dit gedaan op meer dan een paar motoren met lekkende vorkkeerringen en de lekkage verholpen. Punt. De Seal Mate is ontwikkeld voor crossmotorrijders, omdat hun vorken aan veel vuil en modder worden blootgesteld. Ze werken.

Ik heb mijn Seal Mate-gereedschap pas 2 weken geleden gebruikt op mijn Chieftain met 11.000 mijl. Eén buis was een beetje olie gaan lekken. Niet meer.
Ik heb dit gedaan op een van mijn exotische Italiaanse motoren toen een keerring begon te lekken bij ongeveer 12.000 mijl. Die motor heeft nu 25.000 mijl en de keerringen zijn nog steeds origineel. Ik heb net de vorkolie van die motor ververst. Ik heb de keerringen niet vervangen.

De beslissing over de garantie dekking hangt sterk af van wie het gesprek voert.... De meeste fabrikanten dekken een lekkende vorkoliekeerring, maar de meeste keerringen die onder garantie zijn vervangen, hoefden waarschijnlijk alleen maar schoongemaakt te worden. Goed geld voor de technicus.
De garantie dekt geen reiniging.

• Like
Reactions: MilwDave
Save
#31 ·
Vorkoliekeerringen zijn als motoroliekeerringen. Ze mogen niet lekken, tenzij ze defect zijn of beschadigd zijn door externe factoren. De meest voorkomende externe factor is vuil en insectenresten, omdat de keerringen constant over een blootliggend oppervlak glijden. De incidentele verontreiniging kan onder een vorkkeerring komen, zelfs als je je motorfiets brandschoon houdt. De ruitenwissers boven de daadwerkelijke oliekerringen zijn bedoeld om dit te voorkomen, maar er komt af en toe toch iets langs. Veel vorkkeerringen worden vervangen terwijl ze niet beschadigd of versleten zijn. De eerdere post over het gebruik van 35 mm fotofilm als reiniger is een goede tip. Er is ook een kant-en-klare tool genaamd "Seal Mate" te koop bij veel dealers, die van vergelijkbaar materiaal is. Je trekt de stofkeerring/ruitenwisser omhoog (makkelijk te doen), schuift de rand van de tool tussen de vorkbuis en de oliekerring en schuift hem rond de buis en weer naar buiten. Ik heb dit gedaan op meer dan een paar motoren met lekkende vorkkeerringen en de lekkage verholpen. Punt. De Seal Mate is ontwikkeld voor dirtbike-rijders, omdat hun vorken aan veel vuil en modder worden blootgesteld. Ze werken. Ik heb mijn Seal Mate-tool pas 2 weken geleden gebruikt op mijn Chieftain met 11.000 mijl. Eén buis was een beetje olie gaan lekken. Niet meer. Ik heb dit gedaan op een van mijn exotische Italiaanse motoren toen één keerring begon te lekken bij ongeveer 12.000 mijl. Die motor heeft nu 25.000 mijl en de keerringen zijn nog steeds origineel. Ik heb net de vorkolie van die motor vervangen. Ik heb de keerringen niet vervangen. De beslissing over de garantie dekking hangt sterk af van wie het gesprek voert.... De meeste fabrikanten dekken een lekkende vorkoliekeerring, maar de meeste keerringen die onder garantie zijn vervangen, hoefden waarschijnlijk alleen maar schoongemaakt te worden. Goed geld voor de techneut. Garantie dekt geen reiniging.
Je kunt deze tool ook maken van een plastic melkkan. Ik heb nog nooit een probleem gehad, maar ik dacht dat ik mijn 2 cent wel even kon geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#20 ·
Geen sarcastische vraag: Heeft iemand van jullie met problemen met de vorkkeerringen je motorfiets op een aanhanger vervoerd? Veel van de problemen met lekkende keerringen zijn te wijten aan het feit dat de vorken overgecomprimeerd worden bij het vastzetten en vervolgens rondstuiteren op/in de aanhanger. Ik vraag me gewoon af of dit een Chieftain-specifiek probleem is of dat er een andere gemeenschappelijke factor is...

#22 ·
Geen domme vraag: Heeft een van jullie met vorkkeerringproblemen je motor op een aanhanger vervoerd? Veel van de problemen met lekkende keerringen zijn te wijten aan het feit dat de vorken overgecomprimeerd worden bij het vastzetten en vervolgens rondstuiteren op/in de aanhanger. Ik vraag me gewoon af of dit een Chieftain-specifiek probleem is of dat er een andere gemeenschappelijke factor is....
Het comprimeren van de vorken veroorzaakt geen lekkage van de keerringen. Ze worden constant samengedrukt als je over de weg rijdt... zelfs helemaal ingedrukt als de hobbel groot genoeg is.De gemeenschappelijke factor is verontreiniging onder de keerringlippen.Deze vorkoliekeerringen zijn exact hetzelfde geconstrueerd als keerringen op de transmissieassen, krukassen, enz. van alle motoren/differentiëlen/pompen enz. Keerringen die zeer hoge oliedrukken aankunnen in sommige toepassingen.Wanneer een vorkkeerring vervangen moet worden, komt dat omdat een keerringlip is doorgesneden, de interne omtreksveer die de lip comprimeert, is gebroken/gefaald, of de keerring is gewoon versleten (veel kilometers).Andere dingen die een keerring kunnen laten lekken, zijn overmatige beweging of doorbuiging van het oppervlak dat hij moet afdichten of schade of slijtage aan dat oppervlak.

Save
#26 ·
Nee, ik heb geen aanhanger en hoewel ik voor de afdichtingen en het arbeidsloon heb betaald, is het nu water onder de brug. Ja, het zou fijn geweest zijn om het onder garantie te laten repareren, in feite heeft de dealer garantie aangevraagd en Polaris heeft het afgewezen. Mijn motor stond 2 weken bij de dealer vanwege alle regen die we hadden en een rit van 60 mijl. Ze belden me op en vertelden me dat het was afgewezen, maar de rekening was verlaagd. Dus de dealer heeft het juiste gedaan en daarom ben ik er niet boos over, ga door met rijden. En daarom rijd ik de 60 mijl in plaats van naar de dealer te gaan die 13 mijl verderop zit, ze proberen voor de klant te zorgen.

#29 · (Edited)
I have a left fork seal leaking on my 3 week old 550 mile Springfield. Will be calling my dealer tomorrow.
Kijk of ze beide (linker- en rechterafdichtingen) willen doen. Meestal als de ene kapot gaat, volgt de andere kant snel.... De mijne zaten 800 mijl uit elkaar.

• Like
Reactions: Kent
Save
#32 ·
Melkkan van plastic is misschien een beetje te dik !!!
35 mm filmnegatief heeft de voorkeur, hoewel ik in geval van nood de hoek van een visitekaartje met goede resultaten heb gebruikt.

Save
#33 ·
Moest de vorkkeerringen vervangen op een 2014 Chieftain met slechts 21.000 mijl. Een vriend van mij had hetzelfde probleem met minder mijlen. Lijkt me een beetje vroeg. Heeft iemand anders problemen met de vorkkeerringen?
Grappig dat je het vraagt, ik moet ook de vorkkeerringen vervangen op mijn 2015 scout met 32K. Wat raar is, is dat de scout maar één bus heeft in plaats van twee. Is de Chieftain hetzelfde? Elke andere vork die ik ooit heb gezien, heeft een bovenste en een onderste, maar toen ik de afdichtingskit ophaalde, bevatte deze slechts 1 bus voor elke kant. Ik vroeg het ze en ze hadden geen antwoord. Ze drukten een foto af op de uitsplitsing van de vorken en inderdaad maar 1 bus. Vreemd

You have insufficient privileges to reply here.