Moest de vorkkeerringen vervangen op een 2014 Chieftain met slechts 21.000 mijl. Een vriend van mij had hetzelfde probleem met minder mijlen. Lijkt me een beetje vroeg. Heeft iemand anders problemen met vorkkeerringen?
Het achterlaten van opgedroogde insecten op de poten zal de afdichtingen flink aantasten, ongeacht de kilometers. De Chieftain heeft insectenwerende elementen in de kuip ingebouwd, dat is niet het probleem. Ik heb de mijne ook laten vervangen bij 18.000. Ze lijken nu in orde te zijn bij 42.000.Leaving dried up bugs on the legs will reek hell on the seals, no matter the miles.
Vorkkeerringen worden alleen vervangen als ze lekken. Niet gedaan met het vervangen van vorkolie.Worden de vorkkeerringen vervangen bij de service van 10.000 mijl? Ik heb mijn handleiding momenteel niet bij de hand. Ik heb ook gelezen dat, aangezien vorkkeerringen niet onder de garantie vallen, we dit niet bij 10.000 km zouden moeten laten doen en ze gewoon moeten laten zitten totdat ze lekken. Het maakt de service een beetje goedkoper en je bent toch niets kwijt.
En er is altijd wel die kerel die dat onderdeel in zijn garage heeft liggen en het er na een bierrijk weekend in zet, lolHet gebeurt.
Sommige mensen raken te veel in de war over service. Een van de redenen waarom ik monteur werd, was vanwege hoe duur het was om het te laten doen. De meeste motorrijders moesten hun eigen werk doen toen we op oude Harleys reden, omdat er regelmatig aanpassingen onderweg nodig waren. We gingen niet de hele tijd naar winkels. We repareerden en onderhielden onszelf.
Service is iets dat gewoon gedaan moet worden om je motor in goede, veilige, lopende staat te houden.
Klopt....De mijne lekte en is gratis vervangen............Vorkkeerringen worden alleen vervangen als ze lekken. Niet gedaan met het vervangen van vorkolie.
Wat is er met uw 5 jaar garantie gebeurd? Anderen hebben het laten doen!ik op mijn 14 Chieftain. Rechter vork begon te lekken bij 7000 mijl. meer dan een jaar oud en ik moest ervoor betalen. .
Service van 15.000 mijl - om de vorkolie te verversen - niet per se de vorkkeerringen.Worden de vorkkeerringen vervangen bij de service van 10.000 mijl? Ik heb mijn handleiding momenteel niet bij de hand. Ik heb ook gelezen dat, aangezien vorkkeerringen niet onder de garantie vallen, we dit niet bij 10.000 km zouden moeten laten doen en ze gewoon moeten laten gaan totdat ze lekken. Het maakt de service wat goedkoper en je bent toch niets kwijt.
Je bent opgelicht. Garantie had het moeten dekken. De mijne wel.Ik op mijn 14 Chieftain. Rechter vork begon te lekken bij 7000 mijl. Ruim een jaar oud en ik moest ervoor betalen. Beide vervangen terwijl hij beneden was. Niet enthousiast, maar wat moet een man doen.
Je kunt deze tool ook maken van een plastic melkkan. Ik heb nog nooit een probleem gehad, maar ik dacht dat ik mijn 2 cent wel even kon geven.Vorkoliekeerringen zijn als motoroliekeerringen. Ze mogen niet lekken, tenzij ze defect zijn of beschadigd zijn door externe factoren. De meest voorkomende externe factor is vuil en insectenresten, omdat de keerringen constant over een blootliggend oppervlak glijden. De incidentele verontreiniging kan onder een vorkkeerring komen, zelfs als je je motorfiets brandschoon houdt. De ruitenwissers boven de daadwerkelijke oliekerringen zijn bedoeld om dit te voorkomen, maar er komt af en toe toch iets langs. Veel vorkkeerringen worden vervangen terwijl ze niet beschadigd of versleten zijn. De eerdere post over het gebruik van 35 mm fotofilm als reiniger is een goede tip. Er is ook een kant-en-klare tool genaamd "Seal Mate" te koop bij veel dealers, die van vergelijkbaar materiaal is. Je trekt de stofkeerring/ruitenwisser omhoog (makkelijk te doen), schuift de rand van de tool tussen de vorkbuis en de oliekerring en schuift hem rond de buis en weer naar buiten. Ik heb dit gedaan op meer dan een paar motoren met lekkende vorkkeerringen en de lekkage verholpen. Punt. De Seal Mate is ontwikkeld voor dirtbike-rijders, omdat hun vorken aan veel vuil en modder worden blootgesteld. Ze werken. Ik heb mijn Seal Mate-tool pas 2 weken geleden gebruikt op mijn Chieftain met 11.000 mijl. Eén buis was een beetje olie gaan lekken. Niet meer. Ik heb dit gedaan op een van mijn exotische Italiaanse motoren toen één keerring begon te lekken bij ongeveer 12.000 mijl. Die motor heeft nu 25.000 mijl en de keerringen zijn nog steeds origineel. Ik heb net de vorkolie van die motor vervangen. Ik heb de keerringen niet vervangen. De beslissing over de garantie dekking hangt sterk af van wie het gesprek voert.... De meeste fabrikanten dekken een lekkende vorkoliekeerring, maar de meeste keerringen die onder garantie zijn vervangen, hoefden waarschijnlijk alleen maar schoongemaakt te worden. Goed geld voor de techneut. Garantie dekt geen reiniging.
Het comprimeren van de vorken veroorzaakt geen lekkage van de keerringen. Ze worden constant samengedrukt als je over de weg rijdt... zelfs helemaal ingedrukt als de hobbel groot genoeg is.De gemeenschappelijke factor is verontreiniging onder de keerringlippen.Deze vorkoliekeerringen zijn exact hetzelfde geconstrueerd als keerringen op de transmissieassen, krukassen, enz. van alle motoren/differentiëlen/pompen enz. Keerringen die zeer hoge oliedrukken aankunnen in sommige toepassingen.Wanneer een vorkkeerring vervangen moet worden, komt dat omdat een keerringlip is doorgesneden, de interne omtreksveer die de lip comprimeert, is gebroken/gefaald, of de keerring is gewoon versleten (veel kilometers).Andere dingen die een keerring kunnen laten lekken, zijn overmatige beweging of doorbuiging van het oppervlak dat hij moet afdichten of schade of slijtage aan dat oppervlak.Geen domme vraag: Heeft een van jullie met vorkkeerringproblemen je motor op een aanhanger vervoerd? Veel van de problemen met lekkende keerringen zijn te wijten aan het feit dat de vorken overgecomprimeerd worden bij het vastzetten en vervolgens rondstuiteren op/in de aanhanger. Ik vraag me gewoon af of dit een Chieftain-specifiek probleem is of dat er een andere gemeenschappelijke factor is....
De mijne waren eruit toen ik mijn 2014 Chieftain inleverde voor de 15k tune-up. Slechte wegen hier in Kalifornia.Moest de vorkkeerringen vervangen op een 2014 Chieftain met slechts 21.000 mijl. Een vriend van mij had hetzelfde probleem met minder mijlen. Lijkt me een beetje vroeg. Heeft iemand anders problemen met vorkkeerringen?
Kijk of ze beide (linker- en rechterafdichtingen) willen doen. Meestal als de ene kapot gaat, volgt de andere kant snel.... De mijne zaten 800 mijl uit elkaar.I have a left fork seal leaking on my 3 week old 550 mile Springfield. Will be calling my dealer tomorrow.
Grappig dat je het vraagt, ik moet ook de vorkkeerringen vervangen op mijn 2015 scout met 32K. Wat raar is, is dat de scout maar één bus heeft in plaats van twee. Is de Chieftain hetzelfde? Elke andere vork die ik ooit heb gezien, heeft een bovenste en een onderste, maar toen ik de afdichtingskit ophaalde, bevatte deze slechts 1 bus voor elke kant. Ik vroeg het ze en ze hadden geen antwoord. Ze drukten een foto af op de uitsplitsing van de vorken en inderdaad maar 1 bus. VreemdMoest de vorkkeerringen vervangen op een 2014 Chieftain met slechts 21.000 mijl. Een vriend van mij had hetzelfde probleem met minder mijlen. Lijkt me een beetje vroeg. Heeft iemand anders problemen met de vorkkeerringen?