Indian Motorcycle Forum banner

Ik verbrand mijn been, kunnen we hier iets aan doen?

14K views 80 replies 36 participants last post by  ducatisean93111  
#1 ·
Dus ik dacht dat het doel van een hitteschild was om me tegen de hitte te beschermen? Ik heb twee keer een kleine litteken op mijn been op deze motorfiets opgelopen.

Is er iets dat gedaan kan worden om onze benen te beschermen op deze uitlaat? Ik bezat een tijdje geleden een Suzuki Boulevard M90 cruiser en heb dit probleem nooit gehad.

Ik ben dol op de chef, het is gewoon een beenbrander, zeker weten...

#6 ·
De meeste mensen vinden het normaal om een ​​fiets te dragen met een korte broek en dergelijke. Ik heb mijn been nog nooit verbrand op een fiets met een spijkerbroek, integendeel, met een korte broek. De hitteschild is er niet om alle hitte van de uitlaat te blokkeren. Op die manier is het niet magisch. Het "beschermt" je voor het grootste deel ervan door middel van een luchtspleet, maar metaal wordt nog steeds heet, vooral omdat het op verschillende plaatsen met de pijp is verbonden. Het inpakken van de pijp zou de hitte zeker verder verminderen, maar het zal nooit niet heet zijn

#7 ·
Ik ben GEEN voorstander van wikkelen, maar de noodzaak dwong me om het op mijn Scout te monteren. Ik verbrandde laarstoppen en broeken. Indien zorgvuldig uitgevoerd en met een goede kwaliteit 1” wikkel en door een verf op hoge temperatuur te gebruiken om de vezels achteraf af te dichten, kunnen de resultaten er behoorlijk goed uitzien en volledig functioneel zijn. De mijne was het resultaat van 'functie boven vorm', maar het werkte voor mij!

#8 ·
Er is een bedrijf dat een flexibel hitteschild maakt dat aan de binnenkant van het hitteschild van de motorfiets wordt bevestigd. Ik weet echter niet hoe effectief dat zou zijn. Ik kan maar drie dingen bedenken om hitte aan te pakken: kat verwijderen, beter afstellen en uitlaat inpakken. Doe echter onderzoek naar het inpakken van de uitlaat voordat u verdergaat - sommigen hebben ervaren dat de wikkel vocht vasthoudt en dat de pijpen roesten.

#22 ·
- Sommigen hebben ervaren dat de omwikkeling vocht vasthoudt en leidingen laat roesten.

Twee punten: als de leidingen van roestvrij staal zijn (de mijne gelukkig wel), zullen ze niet roesten, en ten tweede is het hele punt van het aanbrengen van de verf om de vezels af te dichten om het vocht buiten te houden!

• Like
Reactions: TigerGA
Save
#9 ·
Mijn RM trike wordt HEET volgens mijn PV3, ik heb 358 graden gezien, ik krijg niet de hitte waar veel mensen het over hebben, verbrande benen en blaren op de noten. Ik denk dat de vraag die je zou moeten stellen is: waarom loopt mijn motorfiets ZO HEET? Ik reed nieuwe Challengers & Pursuits @ Laconia, ik voelde meer hitte van die motoren dan van de mijne. Je moet in de range van 400 - 450 graden zitten? Op een dag dat ik niets te doen heb, ga ik mijn hitteschilden eraf halen, een ritje maken en kijken wat de PV3-temperaturen zijn?

#16 ·
Het andere punt over het uitlaatontwerp van de Chief... precies waar je je been neerzet, zit de kat, wat het heetste deel van het systeem is. Wat ook leidt tot de vraag, kun je uitlaatwikkel om een kat plaatsen?? Aangezien de kat is ontworpen om heet te worden om overtollige emissies te verbranden, wordt hij dan te heet en zou dat schade veroorzaken aan de wikkel en/of de kat zelf? Ik zeg niet dat het niet kan, ik weet het gewoon echt niet...

#17 ·
Ik heb meer dan 150.000 mijl op mijn Chief staan, Larry S. heeft er meer dan 500.000 op staan. Beide zijn volledig origineel, wat betekent dat we allebei inmiddels goed doorbakken rechter kuiten zouden moeten hebben. Grappig genoeg heb ik nog nooit enig ongemak aan de mijne gehad. Natuurlijk draag ik hoge leren laarzen en een lange broek als ik rijd, dus dat zou wel eens de truc kunnen zijn.

#27 ·
Ik heb meer dan 150.000 mijl op mijn Chief, Larry S. heeft er meer dan 500.000 op zijn. Beide zijn volledig origineel, wat betekent dat we allebei inmiddels goed doorbakken rechter kuiten zouden moeten hebben. Grappig genoeg heb ik er nog nooit last van gehad. Natuurlijk draag ik hoge leren laarzen en een lange broek als ik rijd, dus dat zou de truc kunnen zijn.
De nieuwere Chiefs zijn kleinere motoren met de TS111/116 motor, totaal niet zoals uw Chief heavyweight.

Het probleem met de Chiefs van 2021 en later is dat het een kleinere motor is en de rijder de motor letterlijk omhelst.

#18 ·
De nieuwe chef (2022/2023 denk ik) heeft een kat waar je je rechterbeen in steekt en hij kookt....zelfs zonder de kat heb ik een extra hitteschild toegevoegd....ik zou geen nieuwe chef hebben gekocht als ik dit forum eerst had gelezen, ik zou er een hebben gekregen zoals die van jou Whizz.

#19 ·
Ik heb de katalysator verwijderd en het maakte een groot verschil in de hitte die ik voelde tijdens het rijden. Ik heb de Tab Performance-versie geĂŻnstalleerd. Hoewel de dealer het heeft gedaan, zeiden ze dat het een eenvoudig direct bolt-up proces is. Dat is een jaar geleden.

Vandaag de dag wordt mij verteld dat wanneer je de Tab-kit koopt, je verplicht bent om de katalysator te kopen, maar niet te installeren. Dat verhoogt uiteraard de kosten.

#20 ·
Ik moet heel voorzichtig zijn bij stoplichten of ergens waar mijn voeten naar beneden zijn, om niet te verbranden. Spreid de benen waar je kunt. Het duurde even voordat het spiergeheugen op gang kwam, maar ik kan nu met de fiets lopen zonder mezelf te verbranden. Het komt door de breedte van de motor. Sommige mensen wikkelen hun pijpen onder de decoratieve covers, wat zou kunnen helpen.

Save
#32 ·
Ik moet heel voorzichtig zijn als ik bij lichten ben of ergens waar ik mijn voeten neerzet om niet te verbranden. Spreid de benen verder waar je kunt. Het duurde even voordat het spiergeheugen op gang kwam, maar ik kan nu met de motor lopen zonder mezelf te verbranden. Het komt door de breedte van de motor. Sommige mensen wikkelen hun pijpen onder de decoratieve afdekkingen, wat zou kunnen helpen.
Oké, als je stopt bij een stoplicht, zegt mijn rij-instructeur van klasse 6 dat je je voet op de rem moet laten en de motor in de eerste versnelling moet laten staan. Balanceer met je linkervoet op de grond. Op deze manier verbrand je ook je been niet als je een korte broek draagt.
De man die deze Thunderstrokes 116 in Texas bestuurt, moet wel gek heet zijn op zijn motoren als het buiten 120 °F is. Ik kan me niet eens voorstellen om in die hitte te rijden!!!! Ik vind de mijne heet in het noorden van Canada als het 75 °F is!

#26 ·
Als je erop staat het risico te lopen veel huid te verliezen als de fiets met een korte broek naar beneden gaat, probeer dan een leren armbeschermer van een boogschutter rond je onderbeen. De maatvoering zou vrij gelijkaardig moeten zijn.

Save
#29 ·
Ik rijd regelmatig op mijn '22 Chieftain LTD, draag een korte broek en verbrand nooit. LET OP en houd je benen uit de buurt van de motor/pijpen. Niet verbranden is gewoon onderdeel van het leren rijden. (naar mijn bescheiden mening) Ik ben 75 en rijd sinds mijn 15e, op 12 motoren. Misschien is het gewoon een aangeleerde vaardigheid. In de tussentijd... een lange broek en laarzen zouden het probleem moeten oplossen.

#30 ·
Af en toe voel ik de hitte aan de binnenkant van mijn rechterkuitbeen als ik op mijn 22 Chief rijd, maar nooit in die mate dat ik me er zorgen over maak. Wat mijn 2017 Chieftain Limited betreft, heb ik de uitlaat ontdaan van de katalysator, wat de hitte drastisch verminderde.

#31 ·
Ik ben een paar keer gebeten toen ik mijn Chief had. Beide keren was het toen ik de motor van mijn achtertuin naar mijn garage verplaatste terwijl ik een korte broek droeg. De uitlaat was nog heet toen ik hem de garage in waggelde, niet oplette en gebrandmerkt werd.
Ik draag altijd een spijkerbroek tijdens het rijden en ben nog nooit fysiek verbrand tijdens het rijden, maar mijn benen en onderbuik zouden zeker koken als het buiten warm is! Dikkere spijkerbroeken helpen om een deel van de hitte af te buigen/blokkeren. Mijn Rokker originele spijkerbroeken zijn geweldig - ze zijn behoorlijk dik en hebben een Kevlar voering - maar ze zijn behoorlijk warm om in te rijden. Er is de afweging.

#34 ·
Het probleem is dat de uitlaat rechts zit, net als de katalysator.

Zelfs op mijn Pursuit wordt mijn rechterenkel warm. Er is niet veel meer aan te doen.

Tape zal een beetje helpen, maar het zal je nog steeds verbranden als je de kans krijgt.

Ik vraag me af of je een kleiner persoon bent? Misschien kun je proberen alleen de linkervoet te gebruiken.

Hier zou de heuvelassistentie zoals HD's hebben handig zijn, maar het vereist ook dat je de koppeling ingedrukt houdt en 99% van de tijd sta ik bij een langer stoplicht in neutraal. Niet wat wordt aanbevolen, maar het is wat ik doe.

#37 ·
Het probleem is dat de uitlaat en de katalysator zich ook aan de rechterkant bevinden.

Ik vraag me af of je een kleiner persoon bent? Misschien kun je proberen om alleen de linker voet naar beneden te gebruiken.
Is er een manier om de katalysator te verwijderen en tegelijkertijd de originele headers/uitlaat te behouden?
IMHO is de linker voet naar beneden de manier om te gaan op elke motor.

Ja, ik ben aan de kleinere kant, onder de 6'0". Waar voorwaartse voetsteunen op deze motorfiets oncomfortabel zijn....vandaar dat ik voor Mids ben gegaan
Ik ben ook onder de 6'0" en ik voel me comfortabeler met voorwaartse voetsteunen op langere ritten, mids zijn fijner om op bochtige wegen te gaan, maar de voetsteunen schrapen gemakkelijker.

Je kunt proberen een hitteschildkit van DEI (Design Engineering) te gebruiken. Vehicle Specific - Motorcycles / Powersports - Page 1 - Design Engineering, Inc Ik gebruik een kit op mijn 20RM. Lijkt te helpen.
Ik heb die geĂŻnstalleerd, ze helpen wel, maar niet significant. De binnenkant van het been wordt nog steeds oncomfortabel heet bij stops.

Al met al denk ik dat wat deze motor echt zou helpen minder heet te lopen, is om de O2-sensoren te verwijderen. Helaas zijn er nog geen beschikbaar voor Euro 4 & 5 chiefs. 🤞

#35 ·
Ja, ik ben aan de kleinere kant, onder de 1,80 m. De voorwaartse voetsteunen op deze motorfiets zijn oncomfortabel... vandaar dat ik voor Mids ben gegaan.

#39 ·
Dus ik dacht dat het doel van een hitteschild is om me te beschermen tegen de hitte? Ik heb twee keer kleine littekens op mijn been op deze motorfiets opgelopen.

Is er iets dat gedaan kan worden om onze benen te beschermen op deze uitlaat? Ik bezat een tijdje geleden een Suzuki Boulevard M90 cruiser en heb dit probleem nooit gehad.

Ik ben dol op de Chief, het is gewoon een beenverbrander, dat is zeker....
Hmmm... het klinkt voor mij alsof een goede afstelling de hitte beter zou matigen.

You have insufficient privileges to reply here.