Indian Motorcycle Forum banner
  • Hey everyone! Enter your ride HERE to be a part of August's Ride of the Month Challenge!
1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Buongiorno a tutti, devo sostituire la batteria originale della mia Scout. I dati riportati sulla Polaris montata sulla Bike sono 12 V 13 AH.
Ho trovato una batteria Batteria Yuasa Ytx14ah-bs 12v 12ah. Se acquisto una batteria con AH inferiore (12AH invece di 13AH) cosa succede?
Ho trovato anche batterie con 14AH potrei acquistarle?

grazie a tutti
Vi allego le immagini della Polaris attualmente montata

Hello everyone, I need to replace the original battery of my Scout. The data shown on the Polaris mounted on the Bike are 12 V 13 AH.

I found a Yuasa Ytx14ah-bs 12v 12ah battery. If I buy a battery with lower AH (12AH instead of 13AH) what happens?

I also found batteries with 14AH could I buy them?

thank you all

I am attaching the images of the Polaris currently mounted
Communication Device Gadget Telephony Telephone Audio equipment

Font Electronic device Audio equipment Electric blue Gadget

Audio equipment Musical instrument accessory Bumper Gadget Automotive tire

Attachments

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Si ho chiesto ma il rivenditore dove ho preso la Bike sta a 300 KM qui la garanzia è un vero problema perche i rivenditori in italia sono pochi e sparsi su tutto il territorio.
Oggi un negozio di moto dove mi sono recato per comprare la nuova batteria mi ha proposto una a litio che è molto piu piccola. Può andar bene e mi puo creare problemi?

Yes, I asked but the retailer where I took the bike is 300 km here the warranty is a real problem because retailers in Italy are few and scattered throughout the territory. Today a motorcycle shop where I went to buy the new battery offered me a lithium that is much smaller. Can you go well and can you create problems for me?

·
Registered
485 Posts
ciao da ischia ma negli stati uniti basta misurare la vecchia batteria e prenderne una della stessa dimensione da amazon. quindi procurati un caricabatteria e un tenditore che condizioni la batteria. tienilo sempre sotto carica. in 3 o 4 giorni la mia batteria scende a 12,2 volt. sul tender lo tiene a 13v . è passato un anno e mezzo e la batteria è ancora originale

English :
hello from ischia but in the U.S. just measure the old battery and get one the same size from amazon . then get a battery charger and tenter that conditions the battery . always keep it on charge . in 3 to 4 days my battery goes down to 12.2 volts . on the tender it keeps it at 13v . its been a year and a half now and still the original battery .

·
Rider
March 2022 ROTM Winner
2,209 Posts
He said to “replace it” and add a battery tender at the same time!

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Se acquisto una batteria con AH superiore ai 13 previsti e con CCA superiore cosa può succedere? Ho trovato una batteria 12V 14HA 250CCA

If I buy a battery with AH higher than the 13 expected and with a higher CCA what can happen? I found a 12V 14HA 250CCA battery
Product Automotive lighting Camera accessory Font Input device

·
Rider
March 2022 ROTM Winner
2,209 Posts
Nothing! It’ll have more power to crank the engine and perhaps take a tiny bit longer to charge?

• Like
Reactions: M&M Eats

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Grazie a tutti domani la vado a ritirare l'ho trovata nella mia città (Foggia in Puglia) ed è compatibile con la mia scout. A questo punto possiamo definire che l'errore 516125/5 che non viene riportato sull'elenco degli errori è riferito al malfunzionamento della batteria. La mia aveva perso lo spunto (249 CCA) probabilmente a cusa del mantenitore di carica che non va bene.

Thank you all tomorrow I go to collect it I found it in my city (Foggia in Puglia) and is compatible with my scout. At this point we can define that the error 516125/5 which is not reported on the list of errors refers to the battery malfunction. Mine had lost the starting point (249 cca) probably in Cusa of the charge maintainer who is not good.
Camera accessory Rectangle Font Machine Gadget
Rectangle Font Screenshot Number Circle

1 - 10 of 10 Posts