Indian Motorcycle Forum banner

Bloeden de achterremmen?

26K views 57 replies 19 participants last post by  Old Kentucky Guy  
#1 ·
Ik heb een probleem waar de gemeenschap misschien het antwoord op weet. Ik heb mijn motorfiets voor de 10K-service gebracht en ze hebben de vloeistof in de achterrem vervangen, zoals beschreven in de servicedata. Daarna konden ze het rempedaal niet meer goed krijgen... zoals het was toen ik hem bracht. Het heeft nu veel te veel speling... meer dan het dubbele van wat er eerst was. Ik heb nog nooit een Scout achterrempedaal als deze gezien en de monteur was verbijsterd. Ze hebben hem keer op keer ontlucht, maar tevergeefs.

Hoe dan ook, de hoofdremcilinder is nu vervangen en ik geloof dat ze zelfs de achterste remklauw hebben gereviseerd, en het lijkt eigenlijk nog erger te zijn. Het pedaal zakt nu helemaal naar de vloer. Het is niet hard, niet veel weerstand... voelt veel te slap aan.

Mijn vraag is dus: is er een truc om de achterrem van een Scout goed te ontluchten? Ik vraag me af of hun vacuĂĽm ontluchter niet goed werkt? Het lijkt op lucht in de leiding, maar herhaaldelijk pompen van het rempedaal maakt het niet beter, wat je meestal krijgt als er lucht in de leiding zit?

Als iemand een suggestie heeft, zou ik het op prijs stellen. Ik wil mijn rem terug zoals hij was...
 
#2 ·
Zoek naar losse verbindingen die lucht introduceren, alles wijst op lucht in het systeem... Misschien heeft een opening in de remcilinder vuil, of een hoog punt in de leiding dat lucht vasthoudt. Misschien lekt de ontluchtingsklep. De handleiding zegt dat er meer dan 2 kopjes vloeistof nodig zijn om het systeem goed te ontluchten. U kunt de in de handleiding aanbevolen methode van omgekeerd druk ontluchten van het systeem (vacuĂĽm) proberen. Het beste is misschien om het samen met een reparatiehandleiding naar een andere dealer te brengen. U heeft niet vermeld of het een ABS-motorfiets was......... zeer gecompliceerde ontluchtingsvolgorde..
 
Save
#3 ·
Ik heb een probleem waar de gemeenschap misschien het antwoord op weet. Ik heb mijn motorfiets weggebracht voor de 10K-service en ze hebben de vloeistof in de achterrem vervangen, zoals beschreven in de servicedata. Daarna konden ze het rempedaal niet meer goed krijgen... zoals het was toen ik hem bracht. Het heeft nu veel te veel speling... meer dan het dubbele van wat er eerst was. Ik heb nog nooit een Scout-achterrempedaal als dit gezien en de monteur stond perplex. Ze hebben hem keer op keer ontlucht, maar tevergeefs.

Hoe dan ook, de hoofdremcilinder is nu vervangen en ik geloof dat ze zelfs de achterste remklauw hebben gereviseerd, en het lijkt eigenlijk nog erger te zijn. Het pedaal zakt nu helemaal naar de vloer. Het is niet hard, niet veel weerstand... voelt veel te slap aan.

Mijn vraag is dus: is er een truc om de achterrem van een Scout goed te ontluchten? Ik vraag me af of hun vacuĂĽmontluchter niet goed werkt? Het gedraagt zich als lucht in de leiding, maar herhaaldelijk pompen van het rempedaal maakt het niet beter, wat je meestal krijgt als er lucht in de leiding zit?

Als iemand een suggestie heeft, zou ik het op prijs stellen. Ik wil mijn rem terug zoals hij was...
Ik had precies hetzelfde probleem nadat ik de remslang had vervangen door een langere die bij de voorwaartse locator-kit zat. Ik moet hem wel vijftig keer gepompt en vacuĂĽm ontlucht hebben zonder succes. Een vriend kwam langs met een zelfgemaakt apparaat om vloeistof van de ontluchter naar voren te duwen. Niets werkte. Een paar maanden later bracht ik hem naar de dealer waar ik hem had gekocht en de monteur kreeg het goed. Ik vroeg hem wat hij had gedaan om het te repareren. Voor zover ik kan beoordelen, was het door de zuiger van de achterste remklauw helemaal naar binnen te duwen en hem in die positie te ontluchten. Ik had een waardeloos pedaal totdat hij eraan werkte. Nu is het hetzelfde als nieuw. Ik had me er behoorlijk onbekwaam over gevoeld (en dat doe ik nog steeds). Ik heb het grootste deel van mijn leven aan hydraulische remsystemen voor auto's gewerkt en deze heeft me verbijsterd. Ik ben 71 en heb nog steeds iets nieuws geleerd.
 
#5 ·
Bedankt jongens. Polaris vertelde de dealer vandaag om de remleiding te vervangen. Ze zeiden dat als er een obstructie is, dat het dat kan doen. Persoonlijk ga ik ook aandringen op het idee van omgekeerd ontluchten dat ook werd genoemd...
 
#8 ·
Bedankt jongens. Polaris vertelde de dealer vandaag om de remleiding te vervangen. Ze zeiden dat als er een obstructie is, dat het dat kan doen. Persoonlijk ga ik ook aandringen op het omgekeerde ontluchtingsidee dat ook werd genoemd...
Dat klinkt niet goed, of we krijgen hier niet alle info. Er ontbreekt iets, je ging met goede remmen naar de dealer, toch? Nadat ze de procedure hadden uitgevoerd, heb je geen remmen meer, toch? Nu heb je een onderdeel nodig dat je voorheen niet nodig had. Dit is een veelvoorkomend thema in de autowereld waar iemand ergens niet communiceert of iemand ergens niet weet wat hij doet. Moeilijk te zeggen vanaf hier, maar er klopt iets niet (voor jullie jonge gasten betekent 'kloppen' hetzelfde als koosjer) ergens. Ik geloof dat je hetzelfde denkt.
 
#7 ·
Even ter info. En gewoon mijn mening (maar het werkt elke keer). Als je ooit de remmen moet ontluchten of nieuwe vloeistof wilt vervangen NADAT je de remblokken hebt vervangen, trek dan niet aan de voorremhendel en raak het rempedaal niet aan. Koop een Mighty-vac (auto-onderdelenwinkel - $35) of een equivalent van Harbor Freight ($18-20). Plaats het ene uiteinde van de doorzichtige slang op de remontluchter, op de kleine opvangfles die bij de Vac-eenheid werd geleverd. Maak de ontluchter op de achterste remklauw los nadat je de slang hebt aangesloten. Zuig dan gewoon de remvloeistof door het systeem. Heel gemakkelijk. Zorg ervoor dat de hoofdremcilinders vol blijven terwijl je dit doet. Doe dan de voorste remklauw. -DAN-, als je klaar bent, pomp dan het pedaal (2-4) keer, controleer en vul het vloeistofpeil bij, en doe dan hetzelfde aan de voorkant. Als je alleen de vloeistof vervangt, doe dan hetzelfde, maar je hoeft het rempedaal/de hendel niet te pompen. Gebruik een verse, ongeopende container met remvloeistof. Eenvoudige manier om zelf de remmen te ontluchten. Trouwens - je hebt toch meer gereedschap nodig.
 
#33 ·
Even ter info. En gewoon mijn mening (maar het werkt elke keer). Als je ooit de remmen moet ontluchten of nieuwe vloeistof wilt vervangen NADAT je de remblokken hebt vervangen, trek dan niet aan de voorremhendel en raak het rempedaal niet aan. Koop een Mighty-vac (auto-onderdelenwinkel - $35) of een equivalent van Harbor Freight $18-20. Plaats het ene uiteinde van de doorzichtige slang op de remontluchter, naar de kleine opvangfles die bij de Vac-eenheid is geleverd. Maak de ontluchter op de achterste remklauw los nadat je de slang hebt aangesloten. Zuig/zuig dan gewoon de remvloeistof door het systeem. Heel gemakkelijk. Zorg ervoor dat de hoofdremcilinders vol blijven terwijl je dit doet. Doe dan de voorste remklauw. -DAN-, als je klaar bent, pomp dan het pedaal (2-4) keer, controleer en vul het vloeistofpeil bij en doe dan hetzelfde aan de voorkant. Als je alleen de vloeistof vervangt, doe dan hetzelfde, maar hoef je het rempedaal/de hendel niet te pompen. Gebruik een verse, ongeopende container met remvloeistof. Eenvoudige manier om zelf de remmen te ontluchten. Bovendien - je hebt toch meer gereedschap nodig.
Geprobeerd. Niet goed. Ik heb zelfs de pneumatische job gekocht en nog steeds niet goed.
 
Save
#14 ·
Bij het werken aan motorfietsen is het niet eenvoudig om de lucht uit de hoofdcilinder te krijgen. Als je dat niet goed doet, krijg je helemaal geen goede vloeistofstroom, omdat je altijd genoeg lucht in de zuiger en het retourgat hebt, waardoor de lucht wordt samengedrukt in plaats van vloeistof te duwen. In autotermen moet je de hoofdcilinder ontluchten. Het kan moeilijk zijn om lucht uit het systeem te krijgen als een deel van het remsysteem en de slangen hoger zijn dan de hoofdcilinder. Hier werkt de vacuĂĽmonter. Ik heb ze gebruikt, maar was niet onder de indruk van de resultaten. Ik geef de voorkeur aan drukontluchters die vloeistof van de hoofdcilinder helemaal door het remsysteem duwen. Er is een gereedschap om vloeistof door het remsysteem te duwen vanaf de ontluchter op de remklauwen. Ik heb er geen gebruikt, maar veel technici die ze hebben, zijn er dol op. Ik heb een spuit gebruikt op motorfietsen vanaf de ontluchter van de remklauw om vloeistof naar de hoofdcilinder te duwen. Deze methode lijkt beter te zijn dan de vacuĂĽmonter, althans voor mij en andere technici die ik ken.

Bij het doorspoelen van een remsysteem is de beste methode die ik heb gebruikt de oude methode om een ​​transparante slang in een transparante pot met vloeistof te gebruiken. Dit werkt, maar deze methode kan ook worden gebruikt om lucht uit het systeem te ontluchten en je kunt de lucht door de vloeistof in de pot zien komen en eruit komen.

Misschien vertel ik je iets dat je al weet, maar ik heb geen manier om het niveau van je kennis of technische vaardigheid te kennen. Sommigen die dit lezen, kunnen baat hebben bij deze uitwisseling van berichten.
 
#15 ·
Bij het werken aan motorfietsen is het niet gemakkelijk om de lucht uit de hoofdremcilinder te krijgen. Als je dat niet goed doet, krijg je helemaal geen goede vloeistofstroom, omdat je altijd genoeg lucht in de zuiger en het retourgat hebt, waardoor de lucht wordt samengeperst in plaats van vloeistof te duwen. In autotermen moet je de hoofdremcilinder op de werkbank ontluchten. Het kan moeilijk zijn om lucht uit het systeem te krijgen als een deel van het remsysteem en de slangen hoger zijn dan de hoofdremcilinder. Hier werkt de vacuĂĽmonluchter. Ik heb ze gebruikt, maar was niet onder de indruk van de resultaten. Ik geef de voorkeur aan drukontluchters die vloeistof van de hoofdremcilinder helemaal door het remsysteem duwen. Er is een gereedschap om vloeistof door het remsysteem te duwen vanaf de ontluchter op de remklauwen. Ik heb er geen gebruikt, maar veel technici die ze hebben, zijn er dol op. Ik heb een spuit gebruikt op motorfietsen van de remklauwontluchter om vloeistof naar de hoofdremcilinder te duwen. Deze methode lijkt beter te zijn dan de vacuĂĽmonluchter, tenminste voor mij en andere technici die ik ken.

Bij het doorspoelen van een remsysteem is de beste methode die ik heb gebruikt de oude methode van het gebruik van een doorzichtige slang in een doorzichtige pot met vloeistof erin. Dit werkt, maar deze methode kan ook worden gebruikt om lucht uit het systeem te ontluchten en je kunt de lucht door de vloeistof in de pot zien komen en eruit komen.

Ik vertel je misschien iets wat je al weet, maar ik heb geen manier om de mate van je kennis of technische vaardigheid te kennen. Sommigen die dit lezen, kunnen baat hebben bij deze uitwisseling van berichten.
Het is allemaal goed. Het doet nooit pijn om de gedachten van iemand te horen, zelfs als je er iets van weet. Meestal is er iets nieuws te leren.

Ik heb veel ervaring met auto-remsystemen... en ja, we hebben ze altijd eerst op de werkbank ontlucht. Ik heb geen ervaring met het Scout-remsysteem omdat het nog onder garantie valt. Ik vermoed dat er lucht in het systeem zit, en om welke reden dan ook, heeft de technicus het er niet uit kunnen krijgen. Vreemd, aangezien hij dezelfde week de remleiding op een andere Scout heeft vervangen, zonder problemen...
 
#16 ·
Ik zie nu veel jonge jongens in de dealerships. De Indiase servicehandleidingen laten veel te wensen over. Ze hebben nieuwe technische schrijvers nodig. Of dat, of Indian vertrouwt op servicetraining om die leegte op te vullen. Het % van de garantieclaims is iets dat nauwlettend in de gaten wordt gehouden. Aangezien de meeste dealers (zware vrachtwagens, auto's, zware apparatuur) te maken hebben met goedkeuring voordat ze reparaties uitvoeren, denk ik dat problemen soms inherent zijn aan dit systeem. Ik weet dat het op sommige plaatsen zo is waar ik in de loop der jaren heb gewerkt.

Vergeet niet, dokters begraven hun fouten, monteurs moeten met de hunne leven.
 
#19 ·
Ik gebruik ook een grote spuit met een rubberen vacuĂĽmleiding eraan. Snel en gemakkelijk.
Ik heb dit al eerder gedaan bij "hardnekkige" remmen die gewoon niet willen verstevigen.

-Verwijder de M/C-dop, gebruik een spuit om het meeste van de vloeistof eruit te zuigen.
-Vul de spuit met verse vloeistof, sluit deze aan op de ontluchter, maak deze los.
-Duw de spuit voorzichtig in. Houd de M/C-reservoir in de gaten zodat deze niet overloopt. Sluit de ontluchter zodra u stopt met het uitoefenen van druk op de spuit. Zuig het reservoir leeg, spoel het uit en herhaal dit een paar keer. Pomp het rempedaal een paar keer na elke keer, en noteer of er bellen verschijnen tijdens het pompen van het pedaal. Zo ja, blijf herhalen tot er geen bellen/stevig pedaal meer zijn.

Anders, observeer gewoon het hele remsysteem - remklauw, leiding, naar M/C en noteer de hoogte. Enige "heuvels" die lucht zouden kunnen vasthouden? Helpt vaak voor achterremmen om de motor op een lichte helling omhoog te parkeren en dit op de zijstandaard te doen (in plaats van een verticale blok of lift), om de achterste M/C het hoogste punt van het systeem te laten zijn.

Een slechte M/C zal nooit verstevigen, en ik veronderstel dat het mogelijk is dat een o-ring in de M/C slecht is geworden, hoewel vrij onwaarschijnlijk als de rem in de werkplaats in orde was.
 
#20 ·
Een slechte hoofdremcilinder zal nooit stevig worden, en ik veronderstel dat het mogelijk is dat een o-ring in de hoofdremcilinder defect is gegaan, hoewel het vrij onwaarschijnlijk is als de rem in de werkplaats in orde was.
Om eerlijk te zijn, ik heb de achterkant van mijn motorfiets nooit leuk gevonden vanaf de dag dat ik hem voor het eerst kocht, maar hij werkte wel. Ik dacht altijd dat ik gewoon kieskeurig was, totdat ik een paar andere Scouts reed. De mijne was nooit zo stevig als andere Scouts... had een zwak gevoel. Bij de 5000 mijl markering vroeg ik ernaar. De monteur zei dat hij hem een beetje had ontlucht en dat het iets beter leek, maar zelfs hij zei dat het niet helemaal goed leek. Toen, bij 10.000, hebben ze alle vloeistof vervangen (zoals aanbevolen), en alles ging naar de knoppen... waar ik nu ben... :)
 
#21 ·
Ik heb 10.000 mijl afgelegd met mijn Scout, dus besloot ik de remmen te ontluchten. De voorkant ging o.k. met behulp van de beproefde methode om verse vloeistof door het systeem te pompen door de hendel in te knijpen elke keer dat ik de ontluchter opendeed terwijl ik was aangesloten op een opvangfles. Ik begon de achterkant op een vergelijkbare manier te doen, maar onachtzaamheid overkwam me, want ik pompte de achterste hendel een of twee keer te veel voordat ik het reservoir bijvulde. Verdomme! Lucht in de leiding. O.k., ik zal de procedure gewoon voortzetten totdat alles stevig wordt. Nou, zoals de vermeldingen in deze thread kunnen bevestigen, zal dat nooit gebeuren met deze motor. Ondanks al mijn inspanningen bleef ik achter met een erg sponsachtige achterrem. Uiteindelijk trok ik de achterste remklauw eraf en drukte de zuiger helemaal in zijn boring in de hoop dat dit de lucht uit de leiding bij de hoofdcilinder zou duwen. Nee, één ding dat ik echter ontdekte, was dat de achterste remklauw behoorlijk vuil was. Hij zit waar je hem niet kunt zien en is ondersteboven gemonteerd. Zeker de moeite waard om hem te laten zakken en goed schoon te maken, waarbij de remblokken verwijderd worden. Mijn remblokken zijn ook versleten tot 2 mm dikte bij 10.000. De slijtgrens is 1 mm, dus ik zal binnenkort een nieuwe set halen. Ik zette de remklauw terug en pompte de rem totdat hij de schijf begon te grijpen. Nog steeds sponsachtig! Tijd om naar Harbor Fright te gaan en een vacuüm ontluchtingskit te halen. Verschillende toepassingen van deze procedure gaven me een rem die misschien 75% van de normale stevigheid heeft. Op dit punt dacht ik dat ik er genoeg van had en ik zal er gewoon mee rijden zoals het is en het misschien opnieuw ontluchten nadat de laatste luchtbellen hun weg naar het ontluchtingsventiel hebben gevonden. Na slechts een korte rit van minder dan 20 mijl, POP!, is alles weer normaal. Ik ben verdomd! Ik geloof dat het probleem hier is dat de leidingen ergens in de buurt van de hoofdcilinder wat lucht in het systeem vasthouden op een manier die het erg moeilijk maakt om te ontluchten. Blijkbaar hebben de trillingen en de druk van het gebruik tijdens het rijden de klus geklaard. Moraal van het verhaal: Als je verse vloeistof door het systeem pompt, laat dan nooit het niveau in het reservoir te laag zakken, zoals ik deed, anders zul je jezelf tot volgende week donderdag voor je kop slaan.
 
#23 ·
Ik heb 10.000 mijl afgelegd met mijn Scout, dus besloot ik de remmen te ontluchten. De voorkant ging o.k. met behulp van de beproefde methode om verse vloeistof door het systeem te pompen door de hendel samen te knijpen elke keer dat ik de ontluchter opende terwijl ik was aangesloten op een opvangfles. Ik begon de achterkant op een vergelijkbare manier te doen, maar onzorgvuldigheid overkwam me, want ik pompte de achterste hendel een of twee keer te vaak voordat ik het reservoir bijvulde. Verdomme! Lucht in de leiding. O.k., ik zal de procedure gewoon voortzetten totdat alles stevig wordt. Nou, zoals de vermeldingen in deze thread kunnen bevestigen, zal dat nooit gebeuren met deze motor. Ondanks al mijn inspanningen bleef ik achter met een zeer sponsachtige achterrem. Uiteindelijk trok ik de achterste remklauw eraf en drukte de zuiger helemaal in zijn boring in de hoop dat dit de lucht uit de leiding bij de hoofdcilinder zou duwen. Nee, één ding dat ik echter ontdekte, was dat de achterste remklauw behoorlijk vuil was. Hij zit waar je hem niet kunt zien en is ondersteboven gemonteerd. Zeker de moeite waard om hem te laten vallen en goed schoon te maken, waarbij de remblokken zijn verwijderd. Mijn remblokken zijn ook versleten tot 2 mm dikte bij 10.000. De slijtgrens is 1 mm, dus ik zal binnenkort een nieuwe set ophalen. Ik zette de remklauw terug en pompte de rem totdat hij de schijf begon te grijpen. Nog steeds sponsachtig! Tijd om naar Harbor Fright te gaan en een vacuüm ontluchtingskit te halen. Verschillende toepassingen van deze procedure gaven me een rem die misschien 75% van de normale stevigheid heeft. Op dit punt dacht ik dat ik er genoeg van had en ik zal er gewoon mee rijden zoals het is en het misschien opnieuw ontluchten nadat de laatste luchtbellen hun weg naar het ontluchtingsventiel hebben gevonden. Na slechts een korte rit van minder dan 20 mijl, POP!, is alles weer normaal. Ik ben verdoemd! Ik geloof dat het probleem hier is dat de leidingen ergens in de buurt van de hoofdcilinder wat lucht in het systeem vasthouden op een manier die het erg moeilijk maakt om te ontluchten. Blijkbaar hebben de trillingen en de druk van het gebruik tijdens het rijden de klus geklaard. Moraal van het verhaal: als je verse vloeistof door het systeem pompt, laat het niveau in het reservoir dan nooit te laag zakken, zoals ik deed, anders zul je jezelf helemaal tot volgende week donderdag voor je kop slaan.
Het is het gebogen gedeelte bij de hoofdcilinder. De oplossing lijkt te zijn om de hoofdcilinder te verwijderen en in een hoek te draaien, zodat de lucht niet in die knik vast komt te zitten. De lokale technicus kwam vorige week tot dezelfde conclusie na te hebben geworsteld met een andere motorfiets zoals de mijne.

Als je de remblokken vervangt, zorg er dan voor dat je de schijf eerst met wat schuurpapier bewerkt. Zo niet, dan zullen de remblokken verglazen en gillen als de hel. Dat deden ze niet toen ik ze vroeg de remblokken na deze beproeving te vervangen. Hij gaat dinsdag naar binnen, ik kan dat luide geluid niet meer verdragen. Mensen staren me aan...
 
#22 ·
Mijn Harley is ook een pijn om te ontluchten, ik moet de remklauw eraf halen, de zuigers helemaal naar binnen duwen, vacuĂĽm op de ontluchter terwijl ik de remklauw met de ontluchter precies bovenop houd. Zo niet, dan moet je het pedaal pompen om te stoppen.
 
#26 ·
Je zou kunnen denken dat dit achterlijk is, maar ik heb een pot met twee buizen in het deksel gesoldeerd, een lange en een korte. De lange heeft een lange rubberen slang die naar de ontluchter gaat, de andere heeft een lange slang die ik aansluit op het inlaatspruitstuk van mijn '74 Chevy pick-up. Start de truck en open de ontluchter, je kunt snel een fles vloeistof verbruiken, dus je kunt het beste de vloeistof in de gaten houden, ja, klinkt achterlijk maar werkt prima.
 
#32 · (Edited)
Dit is gewoon waardeloos. Ik heb nog NOOIT zo'n probleem gezien!!! Ik heb nog steeds sponsachtige achterremmen met een rempedaalweg die bijna op de bodem komt. Mijn schuld... Ik heb toegestaan dat de hoofdremcilinder lucht aanzuigt bij het proberen te spoelen van nieuwe vloeistof bij de 2-jaars markering. Maar dit is een te hoge prijs om te betalen.

Is het mogelijk dat ze een remleiding met een grote boring hebben gebruikt waardoor vloeistof langs een luchtbel kan glippen? Ik heb "normaal" traditioneel ontluchten, vacuĂĽm ontluchten, omgekeerd spuitontluchten gedaan. Ik heb zelfs een banjo-bout ontluchting direct bij de HRC gedaan met zowel normaal pedaal ontluchten als omgekeerd terugduw ontluchten vanaf de achterkant. Dit is waanzinnig! Waar is deze lucht en hoe krijg ik het eruit? Ik doe al mijn hele leven remmen en heb dit nog nooit gezien.

Ik zou graag willen weten of iemand uit India (of iemand die het daadwerkelijk zelf heeft gedaan) ons een definitieve procedure kan geven voor het ontluchten van de verdomde achterremmen op dit ding. Het is toch geen hogere wiskunde mensen!!!

Trouwens: mijn achterremmen waren prima voordat ik lucht aanzuigde, dus het is geen slechte hoofdremcilinder. En het is een NIET-ABS-systeem
 
Save
#43 ·
Dit is gewoon waardeloos. Ik heb nog NOOIT zo'n probleem gezien!!! Ik heb nog steeds sponsachtige achterremmen met een rempedaalweg die bijna op de bodem komt. Mijn fout... Ik heb toegestaan dat de hoofdcilinder lucht aanzuigt bij het proberen te spoelen van nieuwe vloeistof bij de 2-jaars markering. Maar dit is een te hoge prijs om te betalen. Is het mogelijk dat ze een remleiding met een grote boring hebben gebruikt waardoor vloeistof langs een luchtbel kan glippen? Ik heb "normaal" traditioneel ontluchten, vacuĂĽm ontluchten, omgekeerd spuitontluchten gedaan. Ik heb zelfs een banjo-bout ontluchting gedaan direct bij de H/C met zowel normaal pedaal ontluchten als omgekeerd terugduw ontluchten vanaf de achterkant. Dit is waanzinnig! Waar is deze lucht en hoe krijg ik hem eruit? Ik doe al mijn hele leven remmen en heb dit nog nooit gezien. Ik wil graag weten of iemand uit India (of iemand die het daadwerkelijk zelf heeft gedaan) ons een definitieve procedure kan geven voor het ontluchten van de verdomde achterremmen op dit ding. Het is niet de bedoeling dat het hogere wiskunde is mensen!!! Trouwens: mijn achterremmen waren prima voordat ik lucht aanzuigde, dus het is geen slechte hoofdcilinder. En het is een NIET-ABS-systeem
Zie bovenstaande post Ik werk bij een Indiase dealer en doe dit regelmatig Dit is een veelvoorkomend probleem met de scouts wanneer er lucht in het systeem komt of het systeem moet worden gestript voor vervanging van onderdelen Bovenstaande methode is de enige methode die 100% van de tijd heeft gewerkt Succes en laat ons weten hoe het gaat
 
Save
#58 ·
OK. Dus hier is de deal. 2017 Scout69 met NON_ABS remmen. Ik spoelde de vloeistof na twee jaar en zoog lucht op de achterkant; een grote ramp.

Zoals ik beschreef, probeerde ik veel methoden om de achterremmen te ontluchten (normaal, omgekeerde spuit, handmatige en pneumatische vacuĂĽm, ontluchten bij de banjo-bout van de hoofdcilinder, enz.), allemaal met verschillende, maar onbevredigende resultaten; wat ik ook deed, ik had nog steeds sponsachtige remmen met overmatige slag.

Ik stond op het punt het op te geven en dacht dat ik de vastbindmethode zou proberen die ik op video's heb gezien... Ik had niet veel hoop omdat het zo'n dwaze poging was, dus besloot ik dwaasheid te proberen omdat niets verstandigs leek te werken. Raad eens? Het werkte!!!

De vastbindmethode (TID) is waarbij je een touw of iets gebruikt om de achterremhendel in te drukken en vast te binden en deze 's nachts onder druk te houden.

Hier is wat ik denk: ik had lucht gevangen, hetzij in of in de buurt van de hoofdremcilinder, die de normale ontluchtingsprocedure ontweek omdat de remleiding verticaal uit de hoofdremcilinder komt en gevangen lucht wil opstijgen via dat verticale pad. Wanneer je de hoofdremcilinder pompt/ontlucht, gaat er elke keer dat je een klein beetje lucht duwt, maar een beetje naar beneden, omdat de slag en de daaruit voortvloeiende remvloeistofvolume zo klein zijn bij elke pomp. Door de normale ontluchtingsmethode wordt de lucht alleen naar de bodem van de helling geduwd en wanneer je het pedaal loslaat, stijgt het gewoon weer omhoog. Je kunt het nooit verwijderen omdat de bel gewoon bij elke pomp naar beneden en weer omhoog beweegt.

De TID-methode begint in feite met een normale pomp, die die vervelende bel een beetje naar beneden duwt... maar dit keer door het pedaal 's nachts ingedrukt te houden, stijgt die bel langzaam terug naar de hoofdremcilinder. Wanneer je eindelijk het touw de volgende ochtend loslaat, zie daar... de bel wordt in de hoofdremcilinder gezogen en uit de vulgaten. Ik kreeg de eerste dag een keihard pedaal met minimale actie.

Maar het leek langzaam weer slechter te worden (maar niet zo erg als voorheen). Dus ik deed het opnieuw en deze keer zorgde ik ervoor dat ik het langzaam losliet en het een tijdje niet pompte om de lucht volledig te laten ontsnappen. Sommige mensen zeggen dat je op dit punt (vóór het pompen), als je de remblokken in de remklauw met een schroevendraaier spreidt, de lucht nog meer naar buiten drijft, omdat dit lijkt op omgekeerd ontluchten. Vraag me niet waarom het omgekeerde (spuit) ontluchten niet voor mij werkte... waarschijnlijk niet genoeg remvloeistofvolume om de gevangen bellen naar buiten te drijven... ik weet het niet.

Het is niet de aanhoudende druk 's nachts... het is het naar beneden duwen van de lucht in dat verticale gedeelte en het 's nachts weer omhoog laten borrelen naar de hoofdremcilinder voordat je de hendel loslaat en het door de vulgaten op het reservoir zuigt.

Hoe dan ook... de TID-methode werkt en ik denk dat ik nu begrijp waarom (na het lezen van veel berichten en het bekijken van veel video's). Je moet de dingen redelijk goed op orde hebben om het te laten werken, want het haalt alleen die laatste paar bellen eruit. Ik denk niet dat het zou werken op een droog systeem.

Ik deel deze kleine tip-update omdat zoveel mensen (mezelf incluis) problemen hebben met de achterremmen. Ik hoop dat dit het ook voor jou oplost.
Nou, mijn achterrem is zacht sinds de dealer het systeem heeft gespoeld. Ik heb dit geprobeerd en verdomd als het niet werkt! Mijn achterrem is de beste die hij in lange tijd is geweest.
 
  • Like
Reactions: MattyBoy
Save
#38 ·
Dus, ik heb hetzelfde probleem. Ik moest de hoofdremcilinder vervangen vanwege een klein ongeluk en terwijl ik probeerde het reservoir te vullen en verse vloeistof door het systeem te laten lopen, kreeg ik geen enkele stevigheid.

Terwijl ik hoorde over de 2-beker-regel voor het vervangen van remvloeistof achter, realiseer ik me dat het heel goed mogelijk is dat ik het opnieuw moet proberen, dit keer volhouden tot het einde van 2 bekers. Ik probeer echter eerst de door MattyBoy bedachte "TID"-methode (vastbinden). Ik vond ook een YouTube-video van een man die de "truc" voorstelde met een korte handleiding, wat me geruststelde dat dit niet zomaar een wanhoopspoging is. (Hoewel hij de voorrem deed, is het enige verschil pedaal versus hendel)

Het werkte de eerste nacht niet, maar ik merkte wel een vermindering van de hoeveelheid vloeistof in het reservoir, wat betekent dat er 's nachts wat lucht wat vloeistof moet hebben verplaatst... dus ik parkeerde hem op mijn oprit (lichte helling) en verwijderde de remleidinghanger net voor de achterband (omdat daar de leiding omhoog en dan weer omlaag buigt, een mogelijke locatie voor opgesloten luchtbellen die zich ophouden op het hoogste punt van de geleide leiding). Ik ga hem deze keer 24 uur laten staan, zoals de video suggereerde, en het 's ochtends controleren.

Hier is de link naar de video

Trouwens, standaard gewichtsplaten passen perfect op het rempedaal om hem 's nachts naar beneden te houden
 

Attachments

#57 ·
Dus, ik heb hetzelfde probleem, ik moest de hoofdremcilinder vervangen vanwege een klein ongeluk en terwijl ik probeerde het reservoir te vullen en verse vloeistof door het systeem te laten lopen, kreeg ik geen stevigheid.

Terwijl ik hoorde over de 2-beker-regel voor het vervangen van remvloeistof achter, besef ik dat het heel goed mogelijk is dat ik het nog een keer moet proberen, dit keer volhardend tot het einde van 2 bekers. Ik probeer echter eerst de "TID"-methode (tie-it-down) bedacht door MattyBoy. Ik vond ook een YouTube-video van een man die de "truc" voorstelde met een snelle handleiding, wat me geruststelde dat dit niet zomaar een soort Hail Mary pass is. (Hoewel hij de voorrem deed, het enige verschil is pedaal vs. hendel)

Werkt de eerste nacht niet, maar ik merkte wel een vermindering van de hoeveelheid vloeistof in het reservoir, wat betekent dat er 's nachts wat lucht wat vloeistof moet hebben verplaatst... dus ik parkeerde hem op mijn oprit (lichte helling) en verwijderde de remleidinghanger net voor de achterband (omdat daar de leiding omhoog en dan weer naar beneden buigt, een mogelijke locatie voor opgesloten luchtbellen die zich op het hoogste punt van de geleide leiding ophouden). Ik ga hem deze keer 24 uur laten staan, zoals de video suggereerde, en het 's ochtends controleren.

Hier is de link naar de video

Trouwens, standaard gewichtsplaten passen perfect op het rempedaal om hem 's nachts ingedrukt te houden
Ik heb een niet al te slecht, maar niet bijna zo goed als het zou moeten zijn, pedaal gehad sinds de dealer een jaar geleden een spoeling voor me deed. Vorige week merkte ik dat mijn achterremlicht niet aanging. Ik heb de tie down gedaan en kreeg een volledig pedaal terug en mijn remlicht. Ik veronderstel dat met lucht in de leiding er onvoldoende druk wordt gegenereerd om de hydraulische remlichtschakelaar te activeren.
 
Save
#39 ·
Hoe heeft dit voor jou gewerkt? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de remleiding vervangen door een langere die bij de uitgebreide besturingskit zat en nu heb ik problemen om de rem te ontluchten. Het lijkt erop dat hij vloeistof prima door de leiding duwt, maar geen remdruk. Echt verbijsterend. Dit is zonder ABS. Ik heb al eerder ABS-systemen in auto's ontlucht, dus ik ben verbaasd dat deze motorfiets niet ontlucht, en het is geen ABS, gewoon normaal.
 
#40 ·
Hoe werkte dit voor jou? Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de remleiding vervangen door een langere die bij de uitgebreide bedieningskit zat en nu heb ik problemen om de rem te ontluchten. Het lijkt erop dat hij vloeistof prima door de leiding duwt, maar geen remdruk heeft. Echt verbijsterend. Dit is non-ABS. Ik heb al eerder ABS-systemen in auto's ontlucht, dus ik ben er verbaasd over dat deze motorfiets niet ontlucht, en het is geen ABS, gewoon normaal.
Best een rare, maar zelfs na een hoop vloeistof, of zelfs met een ontluchtingspomp, heb ik soms het reservoir moeten verhogen om de lucht een pad te laten vinden.. het is een lange termijn, maar...
 
#41 ·
Probeer een Mightyvac.
Je zou waarschijnlijk zelfs de grootste spuit kunnen gebruiken die je kunt vinden, ongeveer 60 ml. Monteer er een nauwsluitend stuk slang op en de ontluchter en het zuigt genoeg vloeistof uit om lucht te verwijderen.
Houd de hoofdremcilinder in de gaten, je wilt niet dat deze droog komt te staan. Mogelijk moet je wat vet rond de ontluchtingsbasis smeren als er lucht lekt. Makkelijk te doen en effectief.
 
#42 ·
U moet de hoofdremcilinder / voetsteunconstructie van het frame losmaken. Met net genoeg remvloeistof in de hoofdremcilinder om de plunjer toevoer te bedekken, draait u de hele constructie langzaam in uw hand terwijl u zachtjes op het pedaal drukt en kijk hoe de luchtbellen omhoog komen. Het lijkt erop dat het vast komt te zitten en ongeacht wat u probeert met een drukmenger, vacuĂĽmmenger, handmatig met de hand, u krijgt nooit een goede rem totdat dit is gedaan. Direct nadat u de lucht met de bovenstaande methode hebt verwijderd, kan de rem op elke manier worden ontlucht en zal deze perfect zijn. Wanneer u probeert de lucht uit de hoofdremcilinder te krijgen zoals hierboven beschreven, is het een beetje zoals dat spel met de kogellager en het gat, waarbij u probeert het erin te krijgen (de beste manier om de methode en de beweging die u moet doen te beschrijven). Succes jongens!
 
#44 ·
Je moet de hoofdremcilinder / voetsteunconstructie van het frame losbouten.
Met net genoeg remvloeistof in de hoofdremcilinder om de plunjer te bedekken, draai je de hele constructie langzaam in je hand terwijl je zachtjes op het pedaal drukt en kijk je hoe de luchtbellen omhoog komen.
Het lijkt erop dat het vast komt te zitten en wat je ook probeert met drukmixers, vacuĂĽmmixers, handmatig met de hand, je krijgt nooit een goede rem totdat dit is gedaan.
Direct nadat je de lucht met de bovenstaande methode hebt verwijderd, kan de rem met elke methode worden ontlucht en zal deze perfect zijn.
Als je probeert de lucht uit onze hoofdremcilinder te halen zoals hierboven beschreven, is het een beetje zoals dat spel met kogellagers en het gat om te proberen het passend te maken (de beste manier om de methode en beweging te beschrijven die je moet doen).
Succes jongens
Die methode klinkt ook veelbelovend. Het probleem is het beetje lucht dat vastzit in de downpipe uit de hoofdremcilinder.

Je moet ontluchten met reguliere methoden tot ongeveer 80%... tot waar je geen lucht meer uit de achterkant krijgt, maar het pedaal nog steeds niet strak is vanwege de opgesloten lucht in de downpipe. Het losmaken van de hoofdremcilinder kan werken, maar maakt het pompen moeilijk omdat de plunjer niet meer is aangesloten. De TID-methode (vastbinden) werkte voor mij (en is eenvoudiger), maar je moet eerst het meeste van de lucht verwijderen, zoals vermeld. Ik weet niet zeker of het echt een nacht moet staan... misschien is een halve dag of zelfs een paar uur voldoende.

Ook: pak een ringsleutel en tik een beetje op de remleiding aan de voorkant om luchtbellen los te maken die aan de binnenwand van de remleiding plakken. De chique vacuĂĽmmethoden hebben het niet voor mij gedaan.

Heb je de TID-methode al geprobeerd? Ik dacht dat het een hoop BS was, maar toen werkte het. Dus ik ben nu een gelovige.
 
  • Like
Reactions: ScottishMasterTech
Save
#48 ·
Je maakt alleen de voetsteunbeugel van het frame los, zodat je nog steeds op het pedaal kunt pompen, omdat de plunjer nog steeds vastzit.
Probleem met de scouts is dat de lucht in een klein zakje lijkt te komen en het is altijd hetzelfde.
De sjor methode kan werken, maar de enige methode waar ik een 100% succespercentage mee heb gehad is de methode die ik hierboven beschreef en we werken dagelijks aan scouts in de dealerij
Klinkt als een goed advies... en het vermijdt de wachttijd, dus hulde! Ik zal het de volgende keer (hopelijk nooit!) op die manier proberen.

Moet leuk zijn om de hele dag in Schotland aan Scouts te werken... en er ook nog voor betaald te worden! Ik denk dat ik hetzelfde zou kunnen zeggen over het werken aan Indianen in India! Nog meer?
 
  • Like
Reactions: ScottishMasterTech
Save
#49 ·
Ik ben dol op mijn baan en het werken aan Indian motorfietsen is geweldig.
Ik heb dit jaar de kans gehad om de Gold Level Technician te volgen, wat geweldig was, en om een van de eerste 5 Gold Level technici in het VK te zijn, is best cool.
Ik ga dit jaar naar Florida en ben van plan een paar winkels te bezoeken om te zien hoe het in de VS wordt gedaan.
 
  • Like
Reactions: Dagwood
Save
#50 ·
OK, ik heb wat goede pedaaldruk. Wat een gedoe, maar dit is wat ik heb gedaan. Ik weet niet zeker wat wel en niet werkte, maar hier gaat het. Ik heb eerst de remmen traditioneel ontlucht zonder gadgets te gebruiken. Gewoon de ouderwetse 'schroef openen en het pedaal indrukken - schroef sluiten'. Ik heb daar ongeveer een halve fles vloeistof mee gedaan, maar had geen druk in het pedaal, dus dat werkte niet. Toen heb ik de TID-methode gedaan die hierboven beschreven staat. Het hielp. Daarna heb ik de voetsteun verwijderd en de hierboven beschreven methode toegepast, waarbij ik de hoofdcilinder met de hand bewoog om te proberen de luchtbellen eruit te krijgen. Ik zag geen luchtbellen, maar dat betekent niet dat er geen waren. Ik heb nog een traditionele rem ontluchting gedaan, maar heb er deze keer niet veel vloeistof doorheen gedaan. Toen heb ik de hele montage verwijderd en een dag aan mijn gereedschapskist gehangen. Ik dacht dat luchtbellen zich het beste zouden verplaatsen als ze recht omhoog stonden, dus ik hoopte dat er na een dag ophangen luchtbellen in de hoofdcilinder zouden zitten. Toen heb ik de remklauw weer gemonteerd en de voetsteun en hoofdcilinder op een verhoogde tafel geplaatst en een gewicht op het pedaal gelegd zodat het helemaal naar beneden was en het daar een nacht laten staan. Er was nog steeds wat druk, dus ik opende de ontluchter net genoeg om het pedaal naar beneden te laten gaan. Ik hoopte dat er lucht in de buurt van de hoofdcilinder zou ontsnappen als deze in het reservoir werd opgetild. Na de herinstallatie ontdekte ik dat ik pedaaldruk had. Dit is veel en het meeste was waarschijnlijk niet nodig, maar het werkte uiteindelijk.
 
You have insufficient privileges to reply here.